آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

حقوق زنان افغانستان؛ امیری با فرستاده امارات رایزنی کرد

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران در افغانستان از دیدار و گفت‌وگو در باره حقوق زنان با سفیر امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد خبر داد.

امیری با فرستاده امارات رایزنی کرد


رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران در افغانستان به تازگی در رشته توییتی گفت که با لانا زکی نصیبه سفیر امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد ملاقات کرده و پیرامون حقوق زنان و دختران رایزنی کرده است.
امیری گفت در این دیدار در مورد «نقش مهمی که جهان اسلام باید در تعامل با طا-لبان در زمینه آموزش، حق کار، آزادی بیان و سایر حقوقی که در حال حاضر زنان و دختران افغان از آن محروم هستند» تبادل نظر کردم.
خانم امیری همچنین در مصاحبه‌ای گفته است: وضعیت زنان و کودکان همچنین به سمت بسیار منفی در حرکت است. به هر پیمانه که این وضعیت با همین شکل ادامه یابد و طا-لبان به آن رسیدگی جدی نکنند، به همان پیمانه کشور دچار مشقت و پیامدهای فاجعه‌بار خواهد شد…نمی‌توان حقوق ۵۰ درصد جمعیت را به کلی سلب کرد و انتظار داشت که این اقدام نتایج بهتری داشته باشد.
وی افزوده است که ایالات متحده در مورد وضعیت جمعیت آسیب‌پذیر در افغانستان، گروه‌های قومی و مذهبی که هدف حملات فزاینده‌اند، به گونۀ خاص نگران است.
نماینده امارات متحده عربی نیز گفت که در مورد وضعیت چالش‌برانگیر حقوق زنان و دختران در افغانستان گفت‌وگو کرده است.
وی تأکید کرد که همه باید به حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستان، به‌ویژه حق کار و آموزش ادامه دهند.
گفتنی است که پس از روی کار آمدن طا-لبان در افغانستان، ایالات متحده نماینده ویژه‌ای را در امور حقوق زنان و دختران در افغانستان تعیین کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا