آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

حقوق زنان افغانستان ربطی به امریکا ندارد- پاسخ مجاهد به واشنگتن

خبرگزاری دید: سخنگوی حکومت سرپرست در پاسخ به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در پیوند به حقوق زنان افغانستان، می‌گوید که این موضوع هیچ ارتباط به امریکا ندارد.

آنتونی بلینکن روز سه‌شنبه از محدویت‌های طا-لبان بر زنان انتقاد کرد و گفت که مردم افغانستان با این سیاست طا-لبان مخالف‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد به رادیوی ملی گفت که امریکا باید متوجه مسئولیت خود در قبال جنگ غزه باشد. او افزود که امریکا با حمایت از اسراییل و «جنایت» اسراییل در غزه، نشان داد که «نه حقوق بشر را می‌شناسد و نه حقوق زنان و کودکان را».

ذبیح‌الله مجاهد امریکا را متهم کرد که در عقب کشتار فلسطینی‌ها قرار دارد. سخنگوی طا-لبان گفت: «این چهره اصلی امریکا است».

وزیر خارجه امریکا در نشست «ابتکار توانمندسازی اقتصادی زنان افغان» در واشنگتن از سیاست‌های سرکوب‌گرانه‌ طا-لبان در برابر زنان افغان انتقاد کرد و گفت که ۸۵ درصد مردم افغانستان با این محدودیت‌های طا-لبان مخالف‌اند.

آنتونی بلینکن افزود که طا-لبان با حذف زنان از عرصه اقتصاد افغانستان به این کشور آسیب می‌زند. او این اقدام طا-لبان را مانعی در برابر توسعه پایدار افغانستان تلقی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا