آخرین اخبارافغانستانسیاست

حل مشکلات مرزی محور دیدار سرپرست سفارت ایران با سراج‌الدین حقانی

خبرگزاری دید: سر پرست سفارت ایران با سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله طا-لبان در محور حل مشکلات مرزی دیدار و گفت‌وگو کرده است.


به نقل از فارس، سید حسن مرتضوی معاون و سرپرست سفارت ایران در کابل با سراج‌الدین حقانی وزیر داخله طا-لبان دیدار و گفت‌وگو کرد.
مرتضوی در این دیدار با اشاره به برخی مشکلات مرزی پیش آمده میان نظامیان ایرانی و نیروهای مرزی افغانستان از حقانی خواست تا با تشکیل هیئت مشترک مرزی در سریع‌ترین زمان، نسبت به حل‌و فصل برخی سوءتفاهمات مرزی اقدام شود که این موضوع با استقبال وزیر داخله طا-لبان روبرو گردید و قرار شد در آینده نزدیک نسبت به انجام این موضوع اقدام شود.
سراج‌الدین حقانی نیز در این دیدار با اشاره به برخی مشکلات موجود در سیستم پولیس افغانستان گفت: پولیس افغانستان هم‌اکنون نیازمند آموزش و توانمندسازیست و ایران با تجربه خود در این زمینه می‌تواند کمک به سزایی به نیروهای پولیس افغانستان کند و کابینه جدید نیز از این موضوع استقبال می‌کند.
دو طرف در این دیدار همچنین مسائل مربوط به کشت و قاچاق مواد مخدر از خاک افغانستان به داخل خاک ایران را مورد بررسی قرار داده و تعهداتی پیرامون همکاری مشترک برای مبارزه با قاچاق مود مخدر را در دستور کار دو کشور قرار دادند.
حقانی در ادامه این دیدار همچنین با اشاره به برخی مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت: شرایط در منطقه و جهان به سمتی می‌رود که باید با تمام توان برای جلوگیری از هرگونه جنگ و خشونت تلاش کنیم و اجازه ندهیم برخی قدرت‌های مستکبر پس از خروج از منطقه به ویژه افغانستان، بار دیگر جنگ و ناامنی را بر ملت‌های مسلمان منطقه تحمیل کنند و از ایران هم می‌خواهیم به مانند گذشته همواره در کنار ملت افغانستان باشد.
با این حال پیش از این دو بار طا-لبان در مرز با ایرانی‌ها درگیر شده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا