آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

نشست کابینه؛

حمایت از صدای علمای بنگلادیش و عالمان دینی کشور در جهت صلح

در نشست کابینه که شامگاه روز دوشنبه در ارگ برگزار شد، از صدای علمای کشور بر عدم مشروعیت جنگ و برقراری آتش بس استقبال شد و از فتوای علمای کشور بنگلادیش و رییس اتحادیۀ بین‌المللی علمای مسلمین در خصوص عدم مشروعیت جنگ در افغانستان، حمایت صورت گرفت.

به نقل از ارگ، معاون اول ریاست جمهوری در زمینۀ رسیدگی به وضعیت بیجا شدگان ولایت هلمند و انسجام اقدامات دولت برای آنان، ابراز امتنان صورت گرفت و از شورای امنیت ملی و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به خاطر به هلاکت رساندن مسئول شبکه تروریستی القاعده در شبه قاره هند، در داخل افغانستان؛ قدردانی گردید.
در این نشست از معاون اول ریاست جمهوری و نهادهای ذیربط مبنی بر اقدامات شان غرض بهبود امنیت شهر و ولسوالی‌های ولایت کابل و ارائه معلومات در مورد اقدامات امنیتی و هماهنگی در تمام سطوح برای کاهش جرایم جنایی، حفظ و تداوم این روند در آینده در مرکز و تطبیق آن در سایر ولایات کشور با یک طرح کتبی و منسجم؛ قدردانی صورت گرفت.
کابینه، گزارش و تقاضای اداره هوانوردی ملکی را پیرامون اخذ حق انحصاری خدمات گروند هندلنگ از شرکت هوایی آریانا مورد تصویب قرار داد و همچنان گزارش وزارت صحت عامه را پیرامون چگونگی وضعیت ویروس کرونا در کشور و توظیف نهادهای ذیربط غرض اتخاذ اقدامات بیشتر جهت تحقق پیشنهادات آن وزارت، تایید کرد.
در اخیر جلسۀ کابینه، طرزالعمل استادان بالمقطع، میکانیزم استفاده از تجارب و تخصص اعضای کادر علمی در انکشاف نهادهای دولتی و میکانیزم استفاده از ظرفیت کدرهای علمی موسسات تحصیلات عالی دولتی در موسسات تحصیلات عالی خصوصی با یک سلسله اصلاحات؛ مورد تایید قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا