آخرین اخباراسلایدشوتحلیلترجمهجنگجهانحقوق بشرمنطقه

حمایت از نسل‌کشی برای توقف جهان چندقطبی

ترجمه و تلخیص: سیدطاهر مجاب – خبرگزاری دید

خبرگزاری دید: چنانچه پیش‌بینی می‌شد، دستور دیوان بین‌المللی عدالت برای توقف کشتار در رفح همراه با تلاش این دادگاه برای گرفتن حکم بازداشت رهبران ارشد اسراییل به‌خاطر جنایات جنگی زنجیره‌ای در غزه، ترکیب مشترک اسراییل و امریکا را وارد یک جنون هیستریک کرد.

حمایت از نسل‌کشی برای توقف جهان چندقطبی

مجمع اقتصادی سنت‌پترزبورگ (SPIEF) این هفته برگزار می‌شود. این مجمع یکی از نشست‌های سالانه در سراسر اوراسیا است. با توجه به این‌که روسیه ریاست امسال بلوک بریکس را برعهده دارد، موضوع کلی در ۲۰۲۴ جهان «چند قطبی» است. برای ترسیم خطوط نقشه‌راه به سوی جهان چندقطبی، نشست سران بریکس در ماه اکتوبر آینده در کازان حیاتی خواهد بود.
بله، اصطکاک اینجاست. ما را به پرسش کلیدی پیش‌روی اکثریت جهان سوق می‌دهد؛ این‌که چگونه می‌توانیم رویای چندقطبی بودن را در سر بپرورانیم، وقتی در این تیاتر غیرقابل تصور تا نقش تماشاچیان محض، تماشای پخش نسل‌کشی ۲۴ ساعته در هر گوشی هوشمند روی این سیاره، تنزل می‌‌کنیم؟
دادگاه بین‌المللی عدالت (ICJ) حداقل به توقف نسل‌کشی‌ها در رفح دستور داد. پاسخ اسراییل؟ آن‌ها رفح را بمباران کردند. بدتر از آن، آن‌ها با موشک‌های امریکایی کودکان را زنده زنده در چادرهای پناهجویان سوزاندند.
و همانطور که اطلاعات اسراییل به آن می‌بالید، نسل‌کشی حداقل تا پایان این سال چندقطبی ادامه خواهد داشت. دست‌کم اکثریت جهان به وضوح می‌بیند که «نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین» چگونه کار می‌کند. با این حال، این امر خیلی هم راحت نیست.
چنانچه پیش‌بینی می‌شد، دستور دیوان بین‌المللی عدالت برای توقف کشتار در رفح همراه با تلاش این دادگاه برای گرفتن حکم بازداشت رهبران ارشد اسراییل به‌خاطر جنایات جنگی زنجیره‌ای در غزه، ترکیب مشترک اسراییل و امریکا را وارد یک جنون هیستریک کرد.
اصل موضوع به اربابان و مدیران واقعی امپراتوری آشوب و غارت مربوط می‌شود – خیلی بیشتر از فرستادگان حقیر آن‌ها. اربابان نمی‌توانند اجازه دهند هیچ نهادی کنتر‌ولش را بر روایت رسمی سست کند.
روایت رسمی این است که “نسل‌کشی در غزه وجود ندارد” و هیچ “خط سرخی” زیر پا گذاشته نشده است. این دستور رسمی غرب به طور جمعی است. هیچ گونه تخلفی مجاز نیست. آن‌ها برای اعمال کنترول روایی کامل خود، با عملیات روابط عمومی آهنین کل سیاره را در لایه‌های تبلیغاتی تا مرز افراط پیش خواهند برد.
قدرت واقعی، که اندکی با دیدگاه مائوتسه تونگ در تضاد است، از لوله تفنگ (یا از یک موشک هسته‌ای مافوق‌صوت) به دست نمی‌آید؛ از کنترول روایت، یا چیزی که ما آن را «قدرت نرم» می‌نامیدیم، ناشی می‌شود. تفاوت اکنون این است که دیگر هژمون قدرت نرم را کنترول نمی‌کند. اکثریت جهان در حال تکمیل ضربات متقابل قدرت نرم خود است.
از جانب دیگر، این «افق جدید فداکاری انسانی» است که عدم واکنش غرب – یا بدتر از آن، مشروعیت بخشیدن به نسل‌‌‌‌کشی در غزه را مشروط می‌کند. این امر به طرز اجتناب‌ناپذیری روح اروپا را از درون می‌فرساید. آنچه قبلاً تمدن اروپایی نامیده می‌شد – که اکنون کاملا زیر کنترول هژمون است – ممکن هرگز از این سرطان درمان نشود.
اگر این آزمایش‌ها و مصیبت‌ها کافی نباشند، پیام‌رسان‌های غیرمنطقی روز به روز ما را به یک جنگ هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کنند. برخی از کارگزاران حقیر حتی به آن اعتراف می‌کنند.
همه چیز در این موضوع خلاصه می‌شود. قاضی اندرو ناپولیتانو در مکالمه‌ای با تحلیل‌گران به ایمیلی اشاره می‌کند که از یک منبع نظامی/اطلاعاتی دریافت کرده است. منبع چنین می‌گوید: “امروز، من به یک مصاحبه مفصل با یک افسر اطلاعاتی سابق ارتش اسراییل گوش دادم. موضع او روشن بود.” او گفت: «ما به دنبال یک جنگ جهانی هستیم». در این صورت، اسراییل نباید خود را از اجرای برخی از رادیکال‌ترین اقدامات باز دارد، زیرا اقدامات آن در چارچوب درگیری جهانی بی‌رحمانه‌ای که رخ خواهد داد، سنجیده می‌شود.”
این را باید به‌عنوان توضیح نهایی برای تشدید بی‌وقفه هژمون در جبهه درهم‌تنیده «جنگ‌های بی‌پایان» – از غزه تا نووروسیا – در نظر گرفت.
این امر شامل نسل‌کشی و نسل‌کشی‌ها می‌شود، مانند کلاهبرداری ۳۲۰ میلیون دالری «کمک» در اسکله که اکنون در سواحل غزه به زباله‌ تبدیل شده است و همه چیز را دوباره به نسل‌کشی برمی‌گرداند، زیرا ترفند اخراج/انتقال فلسطینی‌ها به خارج از این کشور به طرز ناگواری ناموفق از آب درآمده است.
«به سوی یک جنگ جهانی» همه چیز را کاملاً روشن می‌کند که واقعاً چه کسی نمایش را مدیریت می‌کند، و کل جهان چند‌قطبی هنوز هم گروگان آن است.

نویسنده: پیپ اسکوبار
منبع: کردل –   The Cradle

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا