آخرین اخبارافغانستانایرانخبر های مهمسیاستمنطقه

مشاور امنیت ملی در تهران:

حمایت از نیروهای مسلح افغانستان گزینه درست برای تامین ثبات پایدار است

مشاور امنیت ملی کشور که در نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد که حمایت از نیروهای مسلح افغانستان تنها گزینه درست برای تامین ثبات پایدار و مبارزه با تروریزم در کشور ما است.

مشاور امنیت ملی کشور که در نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد که حمایت از نیروهای مسلح افغانستان تنها گزینه درست برای تامین ثبات پایدار و مبارزه با تروریزم در کشور ما است.
به نقل از خبرگزاری فارس، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در دومین کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای که امروز چهارشنبه(۲۷ قوس) با موضوع افغانستان در تهران برگزار شد، اظهار داشت: همکاری ما در جهت مقابله با تروریزم با مشارکت و مساعی کشورهای منطقه ادامه خواهد یافت.
وی در ابتدا با تشکر از حضور مهمانان این نشست، از ایران و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی آن کشور به خاطر میزبانی این نشست مهم تقدیر کرد.
محب ادامه داد: به نظر من نشست امروز که دور قبلی آن نیز در تهران برگزار شد مناسب‌ترین فرصت برای تبادل نظر و اتخاذ تصمیم در سطح عالی در رابطه با تحکیم امنیت و استقرار صلح پایدار در منطقه می‌باشد.
مشاور امنیت ملی کشور گفت: منطقه‌ای که ما و شما در آن قرار داریم، هم از نقطه نظر «فرصتها» و هم از نقطه نظر «تهدیدات»، از اهمیت فوق العاده و خاص در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.
وی افزود: داشتن منابع متنوع انرژی، قرار داشتن مسیرهای کلیدی انتقال انرژی به دیگر نقاط دنیا، نیروی کار، نیروهای جوان، تولید کالا و تجارت، فرصت‌های استثنایی هستند که به منطقه ما اهمیت خاصی می‌بخشد.
محب با اشاره به تهدیدات تروریزم، افراط گرایی خشونت آمیز، مواد مخدر و حمایت برخی دولت‌ها از بازیگران غیر دولتی به عنوان عناصر مخل امنیت در منطقه، اظهار داشت: بدبختانه افغانستان یکی از کشورهای منطقه است که با وجود پیشرفت‌های انجام شده طی سال‌های اخیر، بیشترین آسیب را از ناحیه تهدیدات منطقه‌ای متقبل شده است.
وی خاطر نشان کرد: امروزه نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان نه تنها برای تأمین امنیت و استقرار صلح پایدار در داخل کشور مبارزه می‌کنند، بلکه برای امنیت و ثبات منطقه نیز در حال مبارزه هستند.
محب افزود: حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان تنها گزینه برای ایجاد ثبات در این کشور بوده و متضمن امنیت و ارامش در منطقه است.
آقای محب با بیان این که قابلیت‌های این نیروها به طور مداوم در حال بهبود است، گفت: سایر نهادهای حکومتی ما و از همه مهمتر مردم افغانستان پشتیبان نیروهای امنیتی و دفاعی خود هستند و این امر نیز باعث موفقیت قهرمانان ما شده است.
محب با اشاره به تسلیم شدن صدها تروریست داعشی در ننگرهار در ماه نوامبر سال جاری، این اتفاق را رخدادی مهم خواند که نمایانگر اراده محکم و ظرفیت نیروهای افغان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا