آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانخبر های مهمسیاست

تهران در مورد ۴۰۰ زندانی طالبان: در کنار دولت و ملت افغانستان می‌ایستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان گفته است که این موضوع داخلی افغانستان است، ولی تهران در کنار دولت و ملت افغانستان خواهد ایستاد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان گفته است که این موضوع داخلی افغانستان است، ولی تهران در کنار دولت و ملت افغانستان خواهد ایستاد.
به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه (۲۰ اسد) در نشست خبری با حضور خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
موسوی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری تجمعی در پارک ملت تهران توسط عناصر طالبان گفت: جمهوری اسلامی ایران میزبان میلیون‌ها شهروند افغان است که ممکن است آن‌ها گرایشات مختلفی داشته باشند و طرفدار هر یک از احزاب، گروه‌ها و افراد در داخل خاک افغانستان باشند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان کرد: مطمئن نیستم و نهادهای ذیربط باید نظر بدهند که به یکی از گروه‌ها وابستگی داشتند و یا صرفاً یک خوشحالی و هواداری صرف بوده است، ولی فکر می‌کنم تجمع ساده برای ابراز احساسات عده‌ای بوده است.
وی درباره آزاد شدن ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان نیز بیان کرد: آنچه در افغانستان رخ می‌دهد و توافق بین دولت افغانستان و طالبان، این مسئله داخلی در افغانستان است. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده از هر اقدام، روند و واقعه‌ای که به بازگشت صلح، ثبات و امنیت در افغانستان کمک کند و گفت‌وگوهای بین الافغانی با محوریت دولت افغانستان شروع بشود، حمایت می‌کند و در کنار دولت و ملت افغانستان خواهد ایستاد و اگر این گفت‌وگوها و تبادل زندانی‌ها را به نفع کشور خودشان و ثبات در کشورشان تشخیص دهند، جمهوری اسلامی ایران منعی نمی‌بیند و دخالتی ندارد و ممکن است از این تحولات که روند را به سمت مثبت‌ شدن پیش ببرد، حمایت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا