آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

خلیلزاد:

حمایت تمام قشر سیاسی از روند صلح مایه دلگرمی است

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور روند صلح پس از دیدار با مقامات، سیاسیون و فعالان جامعه مدنی سفر دو روزه خود را به کابل پایان داد.


به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور روند صلح افغانستان به تازگی در چند رشته توییت گفت که به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر در راستای تسریع روند صلح با رییس جمهور اشرف غنی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، شماری از سیاسیون و همچنان مدافعان حقوق زنان دیدار کرد.
وی در مورد دیدارهایش گفت: از این حقیقت که تمام شخصیت‌های سیاسی تلاش‌ها برای تسریع روند صلح را تأیید می‌کنند و توافق کردند برای حل و فصل سیاسی پایدار و آتش‌بس دایمی در تعاملات بین‌المللی آینده شرکت یا نمایندگان خود را بفرستند، دلگرم شدم.
خلیلزاد در دیدار با رهبران جامعه مدنی و گفت‌وگو با آن‌ها در زمینه استقرار صلح عادلانه و پایدار، بر نقش مهم احزاب سیاسی، سازمان‌های جامعۀ مدنی و رسانه‌ها در روند صلح تاکید کرد.
وی همچنان اطمینان داد که ایالات متحده برای حمایت از روند صلح از طریق جلسات مختلف در آینده، به مشوره‌های خود با متحدان، شرکا و کشورهای منطقه ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا