آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

حمایت رهبران سیاسی و جهادی از قوای مسلح در دیدار با رییس جمهور

خبرگزاری دید: به دنبال آن که حملات تهاجمی گروه طالبان بر مراکز شهری افزایش یافته، رییس جمهور غنی با شماری از بزرگان سیاسی و جهادی نشست مشورتی برگزار کرد. در این نشست مشورتی، رهبران سیاسی و جهادی حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور اعلام کرده‌اند.


در اعلامیه‌ای که در پایان این جلسه‌ مشورتی از سوی ارگ منتشر شده، آمده است که شهامت و ایستادگی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقابل «تجاوز» و حملات تروریستی و ایستادگی و بسیج ملی مردم افغانستان در این راستا قابل ستایش است.
با این حال، رهبران سیاسی و جهادی افغانستان از دفاع مشروع نیروهای امنیتی و دفاعی و بسیج مردمی در حمایت از این نیروها قدردانی و اعلام حمایت کرده‌اند. این رهبران سیاسی و جهادی تأکید کرده‌اند که با تمام توان برای بسیج بیشتر مردم برای دفاع از افغانستان تلاش خواهند کرد.
در این اعلامیه که امروز شنبه(۹ اسد) منتشر شده، آمده است که قطع جنگ و رسیدن به صلح عادلانه و پایدار اولویت جمهوری اسلامی افغانستان بوده و برای رسیدن به این مرام بلند قربانی‌های زیادی را متقبل شده است.


طبق اعلامیه، تلاش‌های شورای عالی مصالح‌ ملی و هیئت مذاکره‌کننده‌ صلح در این راستا قابل قدر است و روند گفت‌وگوهای صلح کماکان دنبال خواهد شد.
براساس آنچه که در اعلامیه آمده است، دفاع از مردم و تمامیت ارضی افغانستان، نوامیس و نهادهای ملی، ارزش‌های مشترک، حقوق زنان و دیگر حقوق و آزادی‌هایی که در قانون اساسی افغانستان تسجیل یافته است، مکلفیت دولت است و دولت افغانستان از این ارزش‌ها در مقابل هر نوع تعرض دفاع می‌کند.
در همین حال، رییس ‌جمهور غنی در صفحه‌ رسمی فیسبوک خود نوشته است که بزرگان مطرح سیاسی، رهبران جهادی، نمایندگان جامعه مدنی، زنان و علمای دین همه یک‌صدا در حضور رهبری سکتورهای امنیتی و دفاعی، حمایت‌شان را از قوای مسلح کشور اعلام کرده‌اند.
آقای غنی نوشته است که همه در زیر چتر جمهوریت بر تأمین صلح تأکید کردند و با یک‌صدا گفتند که «دفاع مشروع حق ماست».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا