آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهم

حمایت عفو بین‌الملل از اعتراض رسانه‌های کشور

به دنبال اعتراض جمعی رسانه‌های کشور علیه آنچه محدودیت در آزادی بیان خوانده شده، سازمان عفو بین‌الملل با حمایت از این اعتراض اعلام کرده که دولت افغانستان باید به قانون حق دسترسی به اطلاعات احترام بگذارد.
عمر وراج، معاون بخش آسیای جنوبی سازمان عفو بین‌الملل گفته است که خبرنگاران در افغانستان از جمله شجاع‌ترین در جهان هستند که در یکی از دشوارترین شرایط فعالیت می‌کنند و برای کاری که انجام می‌دهند با تهدید، ارعاب و خشونت رو به رو هستند.
آقای وراج اضافه کرده است: «دولت باید فضایی را مساعد کند که آنها بتوانند آزادانه و بدون ترس کار شان را انجام دهند…دولت مسئولیت دارد که نه تنها از خبرنگاران محافظت کند بلکه مطابق قانون افغانستان و تعهدات بین‌المللی آن نسبت به حق آزادی بیان به آنها زمینه دسترسی به اطلاعات را فراهم کند».
در بیانیه عفو بین‌الملل همچنین آمده است که به خاطر شفافیت و پاسخگویی مسئولان، دولت مکلف است که به مردم حق دسترسی به اطلاعات لازم را بدهد.
در بیانیه منتشرشده از سوی رسانه‌ها، ۱۱ نهاد دولتی از جمله دفتر رییس‌ جمهوری و دادگاه عالی به عنوان نهادهایی یاد شده که در ارائه اطلاعات به رسانه‌ها بیشتر از تمام ادارات دیگر غیرقابل دسترس هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا