آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ و دانش

حمایت فرهنگیان بلخ از بمبارد مواضع داعش در ننگرهار

اعضای نهادهای مدنی ولایت بلخ، پرتاب بزرگ‌ترین بمب غیراتمی امریکا بالای موضع داعش در خاک افغانستان را اقدام سرکوب‌گرانه علیه دهشت‌افکنان دانستند .

به گزارش خبرگزاری دید، جمعی از اعضای نهادهای مدنی بلخ، طی نشستی در شهر مزار شریف، حمایت خود را از پرتاب بزرگ‌ترین بمب غیراتمی امریکا در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، اعلام کردند.

آنان با قرائت قطعنامه‌ای، از افزایش فعالیت گروه‌های هراس‌افکن بخصوص “داعش ” در کشور ابراز نگرانی کرده و نظارت دولت بر روند سرکوب مخالفان را تاثیرگذار دانستند .

عبدالحمید صفوت، رییس نهادهای مدنی و استاد دانشگاه بلخ گفت: بمبارد مواضع داعش در«اچین» ننگرهار با هماهنگی دولت افغانستان صورت گرفته و هدف آن سرکوب مخالفین مسلح دولت بوده‌است .

عبدالشکور نجفی‌زاده، عضو نهادهای مدنی بلخ بدین باور است که بهتر بود دولت افغانستان از  امریکا می‌خواست تابجای افغانستان، لانه‌های تروریستان در پاکستان را بمبارد کند؛ زیرا پاکستان حامی و تولید کننده تروریزم است.

به باور نجفی‌زاده، دولت افغانستان در روند نظارت از مبارزه با هراس‌افکنی ضعیف عمل کرده‌است .

گفتنی است، در اثر بمبارد تونل‌ها و پناهگاه‌های داعش در ولسوالی اچین ننگرهار توسط  نیروهای حمایت قاطع، به وسیله بزرگ‌ترین بمب غیراتمی امریکا، بیش از یکصد تن از افراد داعش در این ولسوالی کشته شده‌اند. دفتر ریاست جمهوری کشور گفته که از این کار نظارت دقیق به عمل آورده‌است .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا