آخرین اخبارافغانستانسیاست

حمایت قاطع عالمان دینی از عطا محمد نور

شماری از عالمان دین با راه‌اندازی همایشی تحت عنوان «اعلام موضع علما در مورد دوام یا ختم کار حکومت وحدت ملی» حمایت‌شان را از موضع عطا نور والی بلخ اعلام کردند و خواستار حکومت بدیل شدند.
علمای دینی که امروز پنجشنبه (۳ حوت) در مرکز «همگرایی برای تغییر» جمع شده بودند، تاکید کردند که رهبران حکومت وحدت ملی پس از ختم دوره کاری‎ شان در جوزای ۱۳۹۷ شایستگی دوام کار را ندارند.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی حسن محمد بدخشانی گفت:« حکومت وحدت ملی مسیر انحرافی را انتخاب کرده و کشور را عملاً در بحران قرار داده است و نمی‌تواند عدالت اجتماعی تامین کند، بناءً برای دوام کار خود برنامه ندارد و ما ختم دوره کاری این حکومت را می‌خواهیم.»
آقای بدخشانی تاکید کرد که هیچ منطق، طرفدار ادامه کار این حکومت نیست، یا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و یا هم حکومت بدیل تشکیل شود تا زمینه برای برگزاری انتخابات فراهم گردد.
به گفته وی، استاد عطامحمد نور والی بلخ براساس آسیب‌شناسی دقیق سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور بر علیه این حکومت ایستاده است و «ملت افغانستان از او حمایت» می‌کند.
از سویی هم، مولوی عظیم‌الله یکی دیگر از علمای دینی گفت: رهبران حکومت وحدت ملی از لحاظ شرعی صلاحیت و کفایت آن را ندارد که به‌ عنوان ولی امر مسلمان‌ها بیشتر از این به کارشان ادامه دهند و مصلحت کشور ایجاب می‌کند که کنار زده شوند و افرادی به جای آنان اقتدار کشور را در دست گیرند که به ‌گونه واقعی از مردم نمایندگی کرده بتوانند.
به گفته او، ادامه کار حکومت وحدت ملی بیش از این به خیر مردم افغانستان نیست.
این عالمان دینی، حکومت کنونی را فاسد و ناکام خواندند و بر ضرورت ایستادگی بر علیه آن تاکید ورزیدند.
این در حالی است که پیش از این «توافق ملی و تغییر» طرح ایجاد «حکومت توافق ملی» را برای جایگزینی با حکومت کنونی پیشکش کرده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا