آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

حمایت مردم بلخ از جنبش رستاخیر تغییر


صدها تن از جوانان ولایت بلخ در همایشی خواستار تغییرات در ساختار امنیتی حکومت شده و حمایت خود را از “جنبش رستاخیز تغییر” اعلام کردند.
مصطفی آریا، یکی از اعضای جنبش رستاخیز تغییر که به بلخ آمده است، به خبرگزاری دید گفت: امروز جوانان ولایت بلخ که اکثراً دانشگاهیان و فعالان سیاسی جامعه هستند، حمایت خود را از جنبش رستاخیز تغییر اعلام داشتند.
وی گفت: خواست “جنبش رستاخیر” همانند گذشته، استعفای رییس‌جمهور، رییس‌جمهور اجراییه و مشاور امنیت ملی و نیز اصلاحات در سکتور امنیتی کشور است.
آقای آریا با اشاره به بدتر شدن شرایط امنیتی در روزهای اخیر و وقوع فجایع انسانی آن را ناشی از مدیریت نادرست دولت دانست و گفت: جنبش رستاخیز تغییر فشار بالای حکومت را تا زمان برآورده شدن خواسته‌های مشروع شان ادامه خواهد داد.
وی افزود که در صورت دوام بی‌توجهی حکومت اعتراضات مدنی خود را در سراسر افغانستان گسترش خواهند داد.
از سوی دیگر، محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ که در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: مردم بلخ از هرکسی که بخواهد در عملکرد مستبدانه رهبران حکومت وحدت ملی تغییر بیاورد، حمایت خواهند کرد.
به باور وی، تعداد محدودی از رهبران می‌خواهند افغانستان را به بحران بکشانند.
آقای حدید، ضمن برحق دانستن خواسته‌های ” جنبش رستاخیز تغییر” گفت: مردم بلخ از این جنبش حمایت و صداها را یکجا خواهند ساخت.
تعدادی از جوانان شرکت‌کننده نیز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کنونی در کشور، بخصوص شمال، مسئولان بلند رتبه کشور را در افزایش ناامنی و بحران اقتصادی بالای مردم مقصر دانستند.
جنبش رستاخیز تغییر در ۱۰ جوزای سال روان در شهر کابل زمانی ایجاد شد که چندین تن از جوانان معترض در نتیجه یک تظاهرات مدنی و خیابانی کشته و زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا