آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

حمدالله محب: بیش از هر زمانی به صلح نزدیک‌تریم

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور گفته است که مردم افغانستان بیش از هر زمانی دیگر به صلح نزدیک‌تر شده و از جنگ در چهار دهۀ گذشته درس‌های زیادی آموخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، دفتر شورای امنیت ملی در خبرنامه‌ای به تازگی گفته است که حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور روز گذشته در مورد حل منازعات شرق میانه در کنفرانس منامه پیرامون روند صلح، وضعیت فعلی افغانستان، رشد و تقویت نیروهای امنیتی و مسایل مهم دیگر سخنرانی کرده است.
آقای محب در این کنفرانس ضمن ابراز امتنان از متحدان افغانستان، گفت: «ادامه رشد و توسعۀ نیروهای افغانستان جهت خودکفایی برای موفقیت ما به عنوان یک ملت و کشور حیاتی است».
وی در رابطه به روند صلح گفته است که مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگر به صلح نزدیک‌تر هستند.
مشاور امنیت ملی کشور همچنین بیان داشت که هر چند در توافق‌نامه فبروری ایالات متحده و طالبان، کاهش قابل توجه خشونت‌ها وعده داده شده بود، اما برعکس طالبان خشونت‌ها را شدت دادند.
محب خاطر نشان کرد: «ولی با آنهم دولت جمهوری اسلامی افغانستان با قرار دادن نیروهای امنیتی و ‌‌دفاعی افغان در حالت دفاعی در میدان جنگ، تعهد خود را انجام داد».
گفتنی است که آقای محب در سفر به بحرین با مقامات و نمایندگان کشورهای جهان در رابطه به همکاری‌ها و توسعه روابط با افغانستان بحث و تبادل نظر کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا