آخرین اخبارافغانستانسیاست

حمدالله محب در سخنرانی جنجالی، رسانه‌ها را مقصر سقوط نظام جمهوری خواند

خبرگزاری دید: مشاور امنیت ملی حکومت اشرف غنی احمدزی در یک سخنرانی پرحاشیه و جنجالی در اتحادیه آکسفورد، رسانه‌ها را مقصر سقوط نظام خواند.


در همین حال ده‌ها تن از افغانستانی‌های مقیم بریتانیا در مقابل اتحادیه آکسفورد در بریتانیا دست به تظاهرات زده و این مقام حکومت پیشین را عامل اصلی سقوط نظام عنوان کرده‌اند.
حمدالله محب روز چهارشنبه ( ۲۰ ثور) از سوی اتحادیه آکسفورد برای سخنرانی در مورد برشماری علل سقوط نظام دعوت شده بود که سخنرانی کند.
او در بخشی از سخنرانی خود از رسانه‌ها به عنوان یکی عوامل سقوط نظام یاد کرد و گفت که تبلیغات رسانه‌ها روحیه اردوی افغانستان را در مقابل طا-لبان تضعیف کرده بودد.
او مشخصاً از «طلوع نیوز» نام برده و اضافه کرد: «وقتی طلوع نیوز گزارش‌های پیهم نشر می‌کرد که ارتش افغانستان ناتوان است و طا-لبان پیشرفت می‌کنند و نقاط ضعف در ارتش افغانستان وجود دارد و هیچ ضعفی در طا-لبان نیست… فکر می‌کنید اردوی افغانستان این را به نفع خود می‌دانست، کاملا نی».
پیش از این، هزاران تن از دانشجویان و استادان دانشگاه از اتحادیه آکسفورد در نامه‌‌ای آنلاین خواسته بودند که سخنرانی محب را در این اتحادیه لغو کند.
در همین حال ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که یک شخص افغانستانی مقیم بریتانیا، حمدالله محب را تحقیر می‌کند و به او فحش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا