آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

حمدالله محب در مشرقی؛ مرهم زخم تجاوز و حرفی که باید زده می‌شد

اظهارات مشاور امنیت ملی در نوع خود نیازی بود که باید بر آورده می‌شد و صفوف نیروهای مسلح کشور شدیداً آن را جذب کرد. این سخنان به مثابه آبی بود که عطش ریگستانی را سیراب کند؛ زیرا در تحولات یک سال پسین؛ گروه طالبان به شدت جسور شده و در حالت تهاجمی قرار گرفته بودند

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در دو روز گذشته در مشرقی به سر می‌برد. او به ننگرهار، کنر و لغمان رفته و احتمال دارد به ولایت نورستان نیز سفر کند. گفته شده که مشاور امنیت ملی با هیئت همراهش برای ارزیابی وضعیت امنیتی مشرقی، حکومت داری و موضوع موشک پراکنی پاکستان بر بخش‌هایی از ولایت کنر به این بخش کشور رفته است.
او در ننگرهار با مردم و مسئولان صحبت‌ها و دیدارهایی داشت، در کنر با خانواده‌های قربانیان موشک پراکنی پاکستان دیدار کرد و در لغمان نیز برنامه‌های مشابهی را دنبال خواهد کرد. این وجه رسمی سفر آقای محب و هیئت همراهش به مشرقی است و چیزی در حد و اندازه سفرهای معمول حکومتی و اداری باید تعریف شود. اما وجه و شمایل دیگر این سفر دارای تبعات و اثرات و پیام‌هایی است که باید روشن و تعریف و توزیع و تکثیر شود تا از یک طرف پیام آقای محب در مشرقی به درستی واضح گردد و از جانب دیگر اراده و تدبیر حکومت در مقابله با تجاوز آشکار ارتش پاکستان بر بخش‌هایی از خاک کشور بر ملت هویدا شود.
آقای محب در سخنانی که داشت، گفت که این تجاوزات آشکار نظامیان پاکستان بر خاک ما بی پاسخ نمی‌ماند و بیان کرد که اگر دشمنان افغانستان خیال کرده اند که با خشونت و دهشت اراده ملت ما را می‌شکنند، اشتباه نموده‌اند و این خواب و خیال است.
اظهارات مشاور امنیت ملی در نوع خود نیازی بود که باید بر آورده می‌شد و صفوف نیروهای مسلح کشور شدیداً آن را جذب کرد. این سخنان به مثابه آبی بود که عطش ریکستانی را سیراب کند؛ زیرا در تحولات یک سال پسین؛ گروه طالبان به شدت جسور شده و در حالت تهاجمی قرار گرفته بودند. اینک سفر و سخن مشاور امنیت ملی حاکی از اراده پولادین «جمهوریت» در ایستادگی علیه «امارت طالبانی» و تجاوز پاکستانی است که بیان می‌شود.
به باور نویسنده، مشاور امنیت ملی با این سفر و سخنان دو نشان را با یک تیر زده است، او از یک جهت صف دولت مشروع و نظام استوار کشور را بسیج تر نمود و از آن سو، این پیام واضح را به گروه طالبان( تمام گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی زیر مجموعه این گروه) و حامیان برون‌مرزی آنان مخابره کرد که عزم این ملت در آنچه اراده کرده‌اند، جزم است.

نویسنده

شکوهمند- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا