آخرین اخبارافغانستانسیاست

حمدالله محب: شایعات برگشت اشرف غنی بی اساس است

خبرگزاری دید: مشاور امنیت ملی محمد اشرف غنی رییس جمهور پیشین افغانستان شایعات برگشت احتمالی او را به افغانستان بی اساس خوانده و رد کرد.

حمدالله محب
حمدالله محب مشاور امنیت ملی دولت اشرف غنی رییس جمهور مخلوع افغانستان، در واکنش به شایعاتی که اخیراً از بازگشت او منتشر شده بود، آن را تکذیب کرده است.
محب در توییتی نوشته است که آقای غنی «همیشه به صلح پایدار برای همه افغان‌ها که در آن ارزش‌ها پایمال نشود، باورداشته و متعهد بوده است».
اخیراً حشمت غنی احمدزی برادر آقای غنی گفته بود صحبت‌هایی برای بازگشت آقای غنی به افغانستان جریان دارد، به گفته، او اگر بازگشت او «موثریت داشته باشد، او حاضر به بازگشت است» و آقای غنی علاقه‌ای به بازگشت به عرصه سیاست ندارد بلکه می‌خواهد فعالیت اجتماعی داشته باشد.
همچنان یک حساب توییتری منسوب به مولوی عبدالسلام حنفی معاون دوم رییس الوزرای طا-لبان از برگشت غنی خبر داده بود، ولی صحت انتساب این حساب به آقای حنفی تایید نشد.
محمد اشرف غنی در ۲۴ اسد سال روان خورشیدی از کشور فرار کرد و به امارات متحده عرب پناهنده شد. کارشناسان فرار او را عامل اساسی وضعیت بحرانی کنونی در کشور عنوان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا