آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

حمدالله محب: ما به کمک مالی نیاز داریم نه سربازان خارجی

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی‌مان، توانایی لازم را برای دفاع کسب کرده و پیشنهاد دولت افغانستان به دولت جو بایدن این است که کمک مالی به نظامیان دولتی را برای مدت بیشتری ادامه دهد.


به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور که در گفت‌وگویی با انستتیوت هادسن در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مهارت و توانایی لازم برای دفاع از کشور را کسب کردند.
او گفت: «ما دیگر مشکلی در زمینهٔ قابلیت نداریم؛ مشکل ما حالا مالی است. آنچه که لازم است تضمین شود، این است که می‌توانیم نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را حفظ کنیم. آیا دولت افغانستان می‌تواند با منابع خودش این کار را انجام بدهد؟ نه».
محب گفته که پیشنهاد دولت افغانستان به رییس جمهور ایالات متحده همین است که به کمک مالی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای مدت بیشتری ادامه بدهد.
این درحالی‌ست که اخیراً بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفت که موجودیت فساد مالی در ادارات افغانستان، کماکان از نگرانی‌های جدی محسوب می‌شود.
در همین حال، طالبان تایید کرده است که طرحی را برای کاهش خشونت‌ها برای یک مدت زمانی سه ماهه به امریکا سپرده است، اما جزئیات طالبان تا این لحظه مبهم است.
از طرح گروه طالبان درباره کاهش خشونت‌ها در کشور در شرایطی خبررسانی می‌شود که امریکا تا هنوز موفق به تصمیم‌گیری قطعی درباره خروج سربازانش از افغانستان در اول ماه می میلادی نشده است. این کشور نتایج ارزیابی‌های خود درباره میزان پابندی گروه طالبان به توافق‌نامه دوحه را نیز اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا