آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

خلیلزاد:

حملات اخیر کار داعش است، برای صلح مانع ایجاد نکنید

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان می‌گود که طبق ارزیابی حکومت امریکا حملات تروریستی اخیر را داعش-شاخه خراسان- انجام داده و بهتر است که مردم افغانستان متحد شده، این تهدید را شکست دهند.


به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در امور صلح افغانستان امروز جمعه(۲۶ ثور) در چند رشته توییت گفته است که حمله بر کلینیک در کابل و مراسم جنازه در ننگرهار را داعش انجام داده است.
آقای خلیلزاد نگاشته است: «حکومت ایالات متحده ارزیابی نموده که داعش-خراسان حملات مهیب این هفته بر زایشگاه و مراسم جنازه در افغانستان را انجام داد. داعش تمایل پیهم به این چنین حملات شنیع بر ضد غیرنظامیان را تبارز داده است. این گروه تهدیدی است برای افغان‌ها و برای جهان».
وی افزوده است که داعش مخالف توافق‌نامه صلح میان حکومت افغانستان و طالبان است و تلاش می‌کند تا همانند عراق و سوریه جنگ فرقه‌ای را تحریک کند.
خلیلزاد خاطرنشان کرده است: «به عوض افتادن در دام داعش و به تاخیر انداختن یا ایجاد موانع برای صلح، افغان‌ها باید با هم یکجا شوند تا این تهدید را شکست دهند و فرصت تاریخی صلح را دنبال کنند. بهانه جويی‌های بیشتر جا ندارد. افغان‌ها و جهان سزاوار بهتر از این هستند».
گفتنی است که شورای امنیت ملی کشور در واکنش به حملات اخیر در کابل و ننگرهار گفته بود که این حملات زیر چتر گروه طالبان صورت گرفته و گروه‌های وابسته به این گروه مرتکب چنین جنایاتی شده است.
رییس جمهور غنی نیز به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داد به حالت تهاجمی در آیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا