آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

واکنش‌ها به جنایات طالبان در سانچارک؛

حملات بر مناطق مشخصی در شمال سازمان یافته است

حمله دو شب پیش گروه طالبان بر ولسوالی سانچارک سرپل، کشتار بی‌رحمانه باشندگان روستاهای مسجد سبز و شبوکند آن ولسوالی و شهادت فرماندهان نامدار و مدافعان شجاع آن منطقه از سوی گروه طالبان، واکنش‌های ملی را برانگیخت.

حمله دو شب پیش گروه طالبان بر ولسوالی سانچارک سرپل، کشتار بی‌رحمانه باشندگان روستاهای مسجد سبز و شبوکند آن ولسوالی و شهادت فرماندهان نامدار و مدافعان شجاع آن منطقه از سوی گروه طالبان، واکنش‌های ملی را برانگیخت.
به گزارش خبرگزاری دید، به دنبال حملات بی‌رحمانه گروه طالبان در ولسوالی سانچارک ولایت سرپل و کتشار مدافعان مردمی، برخی سیاسیون برجسته و مطرح کشور واکنش نشان دادند.
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ضمن محکوم نمودن این جنایت هولناک طالبان، شهید محمد علی چمران را از فرماندهان نامدار و مدافع استقلال کشور خوانده و نبود او را مایه تاسف خوانده است.


دانش: با کمال تاسف، گروه تروریستی طالبان در ادامه جنایت‌های بی‌شمار خود دست به جنایت دیگر زده و هشت تن از فرزندان صدیق وطن و مدافعان استقلال و آزادی کشور را در ولسوالی سانچارک ولایت سر پل به شهادت رسانده است. در میان شهدا یکی از فرماندهان نیروهای خیزش‌های مردمی آقای محمد علی چمران نیز قرار دارد که فقدان وی مایه تاسف و تاثر عمیق گردید.
دانش تاکید کرده که این حادثه نشان می‌دهد که دشمن به صلح باور ندارد و یگانه طریق تامین صلح مبارزه و نابودی کامل تروریزم خواهد بود.
عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی نیز در پیامی، ضمن محکوم کردن این کشتار بی‌رحمانه طالبان، فرمانده محمد علی چمران را دلیر، شجاع و با درایت خوانده که از اول انقلاب اسلامی تاکنون در خدمت وطن و حفظ استقلال کشور بوده است.


آقای نور نوشته است: شناختى شخصى كه از فرمانده چمران دارم مجاهد نام آور و شجاعى بِود. فرمانده چمران از اول انقلاب اسلامی در مقابل نیروهای کمونستی و قشون سرخ شوروی آن وقت ايستاد و در دوران مقاومت و بعدها نيز زندگيش را فداى دفاع از سرزمين و مردمش كرده بِود.
محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در واکنش به شهادت ۸ تن از مدافعان مردمی در برابر طالبان، تاکید کرده که با چنین کشتارهایی هسته مقاومت نابود نخواهد شد.


محقق می‌گوید که «بار ديگر دستان جنايت كار تروريزم بين‌المللى از آستين مشتى عناصر مردم آزار و قاتل تحت نام طالب به در آمد و طى يک حمله شبانه بتاريخ ٣/٢/١٣٩٩ بالاى خطوط دفاعى قريه مسجد سبز از توابع سنگچارك فاجعه آفريدند وتعداد ٨ نفر از مجاهدين منطقه را بشهادت رسانيده و ٩ نفر ديگر زخمى ساختند».
به باور آقای محقق، طالبان كه از طرف باداران خارجى شان با سلاح‌هاى دوربين دار در شب مجهز هستند توانستند در يک كمين شبانه اين جنايت نابخشودنى را عليه مردم محلى انجام دهند، ولى اين اهريمن صفتان بدانند كه هيجگاهى نمی‌توانند اراده شان را بر مردم ما تحميل كنند؛ زيرا دفاع از دين، ناموس و وطن در برابر تروريزم بين‌المللى وجيبه دينى و وجدانى ما می‌باشد.
سید علی‌رضا محمودی رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر نیز در واکنش به این حمله وحشیانه گروه طالبان، آن را محکوم کرده و شهید محمد علی چمران و یارانش را از رشیدترین فرزندان این آب و خاک خوانده است.
آقای محمودی همچنان به تلاش‌ها برای ایجاد جنگ فرقه‌اش اشاره کرده و حملات اخیر را بر بعضی مناطق مشخص در شمال، سازمان یافته و هدفمند دانسته است.


این چهره سیاسی نوشته: در چند روز گذشته که مناطق مشخصی از ولایات شمالی کشور، از جمله ولسوالی سانچارک ولایت سرپل، ولسوالی‌های شولگره و زاری ولایت بلخ و ولسوالی دره صوف سمنگان، به صورت هدفمند و سازمان‌یافته، شاهد تهاجم وحشیانه بوده است، ده‌ها فرزند فروزان و شمشادوش این مناطق، شربت گوارای شهادت را سر کشیدند و مردم ما را در سوگ سرخ خود نشاندند.
رییس شورای رهبری توافق ملی و تغییر در ادامه افزود: در این میان، شهادت سردار سرافراز و مجاهد خوش‌نام، شهید محمدعلی چمران فرمانده فروتن نیروهای مدافع مردمی ولسوالی سانچارک بسیار دردناک و غم‌انگیز است.
به باور آقای محمودی، کشاندن دامنه کشتار و خشونت به جغرافیای مشخص در شمال کشور زنگ خطر را بیش و بلندتر از گذشته به صدا درمی‌آورد و مسئولیت مقامات محلی و مرکزی برای مقابله فوری و هدفمند با آن را سنگین‌تر از پیش می‌کند.
دو شب پیش گروه طالبان در حملاتی بر ولسوالی سانچارک ولایت سرپل، دست کم ۸ نیروی مردمی را کشتند و ۹ تن دیگر را زخمی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا