آخرین اخبارامنیت و حوادثپاکستانسیاستمنطقههند

حملات تروریستی اخیر از سوی هند و پاکستان محکوم شد

وزارت‌ امور خارجه هند و پاکستان حملات تروریستی اخیر در افغانستان را به شدت محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان این حوادث ابراز غم‌شریکی نمودند.

وزارت‌ امور خارجه هند و پاکستان حملات تروریستی اخیر در افغانستان را به شدت محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان این حوادث ابراز غم‌شریکی نمودند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزرات خارجه هند و پاکستان در بیانیه‌های جداگانه حملات تروریستی اخیر را در کابل و ننگرهار به شدت نکوهش کردند.
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفته است: «پاکستان به شدت حمله تروریستی غیرانساتی و بزدلانه بر مرکز درمانی در کابل و حمله انتحاری بر مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار را که بسیاری جان‌های خود را از دست دادند، به شدت محکوم می‌کند. پاکستان تروریزم را در همه اشکال نکوهش می‌کند و به حمایت خود از یک افغانستان صلح‌آمیز و باثبات ادامه می‌دهد».
در همین حال، وزارت خارجه هند با تقبیح نمودن حملات تروریستی در افغانستان می‌گوید هیچ توجیهی برای چنین اقدامات تروریستی مداوم وجود ندارد.
وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای بیان می‌کند: « عاملان چنین اعمال فجیع و حامیان آن‌ها باید پاسخگو باشند و محاکمه شوند. آن‌ها باید مجبور شوند پناهگاه‌های امن را از بین ببرند؛ پناهگاه‌هایی که دهه‌ها در منطقه تروریزم را پدید آورده و باعث بدبختی‌های بی‌شمار مردم در منطقه شده است».
این وزارت در ادامه می‌افزاید که هند در تلاش‌ها برای آوردن صلح و ثبات در کنار مردم و حکومت افغانستان می‌ایستد.
بیانیه وزارت خارجه هند تأکید می‌کند: «ما خواستار توقف فوری خشونت‌های تروریستی هستیم».
گفتنی است که در حملات اخیر در کابل و ننگرهار ده‌ها تن به شمول زنان و کودکان جان باختند؛ حملاتی که از سوی نهاد‌های بین‌المللی و شماری از کشورهای منطقه و جهان به شدت نکوهش شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا