آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

در دیدار عطامحمد نور و عبدالرشید دوستم مطرح شد:

حملات تروریستی اخیر نشان‌دهنده ضعف نهادهای امنیتی است

شام روز گذشته عطامحمد نور و عبدالرشید دوستم، پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی کشور در شهر انقره پایتخت ترکیه دیدار دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار، دو طرف ضمن نکوهش حملات اخیر تروریستی در کشور، افزودند که چنین وضعیت از تحمل مردم خارج شده و نشان‌دهنده ناکارایی و ضعف نهادهای امنیتی کشور است.


در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی رییس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی نشر شده، آمده است:« دو طرف متذکر شدند آنچنانی که شورای ائتلاف ملی برای نجات افغانستان بارها تاکید کرده است، نهادهای امنیتی نیازمند دکترین نظامی و برنامه‌های جامع امنیتی است تا کشور از این بحران نجات پیدا کند.»

عطامحمد نور، والی بلخ و عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری همچنان پیرامون فعالیت‌های اخیر شورای ائتلاف ملی برای نجات افغانستان صحبت کرده و گفتند که این شورا در نظر دارد تا به‌زودی روی فعالیت‌های منسجم‌تر برای اصلاح نظام کار کند.

در این دیدار، آقای نور تاکید کرده است که ائتلاف نجات، خواستار برگشت هرچه عاجل معاون نخست ریاست جمهوری به کشور است تا ملت افغانستان به ویژه قوم شریف ترك‌تبار از صلاحیت‌های مشروع و قانونی‌‌شان بهره‌مند شوند.

این عضو برجسته ائتلاف نجات همچنان افزوده است:« شورای ائتلاف ملی برای نجات افغانستان به این عقیده است که نباید صلاحیت‌های قانونی یکی از بلند‌پایه‌ترین مقامات کشور در گرو بازی‌های سیاسی مانده و مردم از این بیشتر تحمل انتظار را ندارند.»

در اعلامیه‌ای دفتر مطبوعاتی رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی همچنان آمده است:« در بخش دیگر دیدار روی برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه صحبت شده و حمایت شان را از تصمیم اخیر نهادها و احزاب سیاسی کشور در مورد این‌که یا کمیسیون انتخابات کلا ابطال شود و یا از بنیاد اصلاحات اساسی در ساختارش وارد شود، اعلام کردند.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا