آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرروند صلح

حملات تروریستی روند صلح را آسیب می‌زند

کمیسیون حقوق بشر حمله خونین تروریستی را در ولایت غور نقض صریح قوانین جنگی و حقوق بشردوستانه جهانی دانسته و تاکید می‌کند که ادامه این گونه حملات به روند صلح نیز آسیب می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور در اعلامیه‌ای گفته که در ۲۶ و ۲۷ ماه جاری در دو رویداد جداگانه در ولایت غور، ۲۲ غیرنظامی کشته و ۱۲۶ تن دیگر زخمی شدند.
این کمیسیون گفته در حادثه اول که ناشی از انفجار یک ماین کنار جاده‌ای در شهر فیروزکوه بود، شش غیرنظامی از جمله دو زن و دو کودک کشته شدند و یک غیرنظامی دیگر نیز زخمی شده است.
کمیسیون حقوق بشر افزوده است که در انفجار موتر بمب گذاری شده روز یک‌شنبه، ۲۷ میزان در شهر فیروزکوه دست‌کم ۱۶ غیرنظامی کشته و به شمول چهار زن و ۳۱ کودک، ۱۲۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.
کمیسیون مستقل حقوق بشر در این اعلامیه حملات اخیر در غور را نقض صریح قوانین جنگی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی خواند و گفته است که ادامه این حملات، علاوه بر ادامه تحمیل تلفات بر غیرنظامیان، روند صلح را نیز آسیب می‌رساند.
در اعلامیه از نهادهای امنیتی خواسته شده است که در حفظ امنیت شهروندان تلاش بیش‌تر کنند و جلو این‌ گونه حملات خون‌بار را بگیرند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا