آخرین اخبارافغانستان

حملات تهاجمی طالبان در سه ولسوالی فاریاب عقب‌زده شد


مسوولان امنیتی در فاریاب می‌گویند که حملات تهاجمی طالبان در سه ولسوالی این ولایت توسط نیروهای دولتی عقب زده شده و تلفات سنگین به طالبان وارد شده است.
عبدالکریم یورش، مسئول مطبوعات فرماندهی پولیس فاریاب به خبرگزاری دید می‌گوید که طالبان در جریان شب گذشته حملات تهاجمی شان‌را بالای کمپ ارتش ملی موسوم به کمپ “چینایی‌ها” و پاسگاه‌های امنیتی در روستای “آبگرمک” ولسوالی غورماچ، پاسگاه‌های امنیتی در روستای تویمست ولسوالی قیصار و روستای غلبیان ولسوالی گرزیوان آغاز نموده بودند که توسط نیروهای امنیتی به عقب زده شدند.
مسئول مطبوعات پولیس فاریاب می‌افزاید که در نتیجه درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی با طالبان در ولسوالی‌های غورماچ، قیصار و گرزیون این ولایت ۹ طالب بشمول یک فرمانده آنان بنام ”حاجی گل” مشهور به حقیار کشته و۱۲تن دیگرشان زخم برداشته‌اند.
آقای یورش همچنان گفت که در نتیجه درگیری‌ها یک نیروی ارتش ملی کشته و سه تن دیگر در ولسوالی غورماچ زخم برداشته‌اند.
وی افزود که روستای غلبیان ولسوالی گرزیوان که ده روز قبل بدست طالبان افتاده بود روز گذشته دوباره به تصروف دولت افتاده است.
طبق یک خبر دیگر مسئولان امنیتی در فاریاب می‌گویند که در نتیجه انفجار ماین کارگذاری‌شده توسط طالبان در روستای پایسور ولسوالی کوهستان این ولایت یک کودک خٌرد سال کشته و یک تن دیگر زخم برداشته که وضعیت صحی وی وخیم گزارش شده است.
طالبان تا حال در پیوند به کشته و زخمی شدن افرادشان به رسانه‌ها ابراز نظر نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا