آخرین اخبارجهانسیاست

حملات راکتی به اسراییل؛ ارتش سوریه پاسخ تجاوزهای اسراییل را داد

بامداد امروز پنجشنبه بلندی‌های جولان هدف حملات گسترده راکتی قرار گرفت که از سوی وزارت دفاع اسراییل، این حملات از سوی ایران خوانده شد.
هرچند بعد از آن ارتش سوریه تاکید کرد که این حملات از سوی نظامیان سوری در پاسخ به تجاوز اسراییل به تمامیت ارضی سوریه صورت گرفته است.
وزارت دفاع اسراییل مدعی شده که این حملات راکتی هرچند به کسی آسیب نرسانده، ولی مانوری است که از سوی تهران در پاسخ به حملات موشکی تل‌ابیب به پایگاه سپاه قدس ایران در خاک سوریه صورت گرفته است.
تهران اما، این ادعاهای اسراییل را رد کرده و گفته است که حملات راکتی از سوی ارتش سوریه انجام شده است.
گفته شده که در این حملات موشکی، اهدافی چون مرکز نظامی اصلی شناسایی فنی و الکترونیک، مقر یگان مرزی وابسته به «یگان جمع‌آوری تصاویر۹۹۰۰»، مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال الکترونیک، مرکز اصلی شنود شبکه‌های بی سیمی و غیر بی سیمی در سلسله غربی و ایستگاه‌های ارتباطی سیستم‌های دریافت و ارسال پیام،
و در بخش اهداف مستقیم نظامی؛ مرکز یگان سلاح‌های دقیق و هدایت شونده طی عملیات زمینی، باند فرود بالگردهای نظامی، مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای لشکر ۸۱۰، مقر فرماندهی بخش گردان‌های نظامی در حرمون و مقر زمستانه یگان ویژه برف «البنستیم» مورد پرتاب موشک نظامیان سوری قرار گرفته است.
در همین حال، یک نماینده پارلمان سوریه در توییتی گفته که:« تمام اتفاقات دیشب پاسخ ارتش سوریه به تجاوزات مکرر دیشب به خاک و هوای سوریه و نقض چندین باره حاکمیت ملی این کشور بود.»
کارشناسان امور روابط بین‌الدول نیز می‌گویند که این حق برای هر دولتی وجود دارد تا از شهروندانش در قبال هر تجاوز خارجی دفاع کند.
با این همه، اسراییل از حضور نظامیان وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سوریه نگران است و آن را تهدیدی در برابر امنیت خود می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا