آخرین اخبارافغانستانسیاست

حملات هوایی؛ سفیر پاکستان احضار شد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه‌ سرپرست در واکنش به حملات هوایی پاکستان به خاک افغانستان در ولایت‌های پکتیکا و خوست، سفیر پاکستان را  در کابل احضار کرده و نامه‌‌ اعتراضی خود را به وی سپرده است.

این وزارت در اعلامیه‌ خود گفته است که حملات پاکستان را محکوم و خاطرنشان می‌کند که طا-لبان «تجربه‌ی طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و به هیچ وجه نمی‌توانند تجاوز به خاک خود را تحمل کنند».

وزارت خارجه‌ سرپرست گفته است که دولت جدید غیرنظامی و مردم پاکستان نباید اجازه دهند برخی با اقدامات غیرمسئولانه و پالیسی نادرست، روابط دو کشور مسلمان همسایه را پیچیده کند.

ارتش پاکستان شب گذشته به خاک افغانستان در ولایت‌های پکتیکا و خوست حمله‌ هوایی انجام داده است.

طبق گزارش‌ها در این حملات، هشت زن و کودک کشته شده‌اند.

درحالی‌ که وزارت خارجه‌ پاکستان درباره‌ حمله‌ دیشب چیزی نگفته، بخش مطبوعات ارتش پاکستان در بیانیه‌ای بدون اشاره به حمله‌ دیشب گفته است که «موج اخیر تروریزم در پاکستان از حمایت و کمک کامل افغانستان برخوردار است».

در بیانیه‌ ارتش پاکستان آمده است که حکومت طا-لبان تروریست‌ها را مسلح و به آنان پناه می‌دهد.

در بیانیه‌ ارتش پاکستان آمده است: «با کمک طا-لبان افغانستان و تأمین تسلیحات مدرن، حوادث تروریستی در پاکستان افزایش یافته است».

حملات پاکستان یک روز پس از آن انجام شده که آصف‌علی زرداری، رییس‌ جمهور پاکستان در پی کشته‌شدن هفت نظامی آن کشور در وزیرستان شمالی وعده‌ انتقام داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا