آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

حمله‌ طالبان از پلخمری عقب زده شد

وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله‌ اعلام کرده‌اند که حمله‌ جنگجویان گروه طالبان بر شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان، عقب زده شده است.

وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله‌ اعلام کرده‌اند که حمله‌ جنگجویان گروه طالبان بر شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان، عقب زده شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ مشترک این دو وزارت که امروز (یک‌شنبه، ۱۰ سنبله) به نشر رسیده، آمده است که در درگیری‌ها برای دفع این حمله‌ طالبان، سه‌جنگجوی این گروه کشته و پنج جنگجوی دیگرشان زخمی شده‌ است.
همچنان به نقل از اعلامیه، دو جنگجوی دیگر این گروه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
در اعلامیه تاکید شده است که در این درگیری‌ها به نیروهای دفاعی و امنیتی کشور هیج آسیبی نرسیده است.
وزارت داخله‌ کشور گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد امروز با تجمع در ساحات «دیوار کرکر»، «زمان‌خیل» و «حسین‌خیل» در حومه‌ شهر پلخمری می‌خواستند بر این شهر حمله کنند که با واکنش نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه شده‌اند.
این وزارت افزوده است که تعداد طالبان در این تجمعات به ۳۰ تا ۴۰ جنگ‌جو می‌رسیده است.
در اعلامیه‌ وزارت داخله تاکید شده که هم‌اکنون ساحات زمان‌خیل و حسین‌خیل از وجود جنگ‌جویان طالبان پاکسازی شده و درگیری برای پاکسازی ساحه‌ دیوار کرکر جریان دارد.
گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که جنگ‌جویان این گروه از چهار قسمت به شهر پلخمری حمله کرده‌اند.
در اعلامیه ادعا شده بود که تمامی پاسگاه‌ها و مراکز دفاعی و امنیتی در حومه‌ شهر پلخمری به دست این گروه سقوط کرده است. این گروه گفته است که شهر پلخمری، دو سرکه‌ مزار شریف، حوزه‌ سوم امنیتی پلخمری، بند برق ولایت بغلان و روستای زمان‌خیل در شهر پلخمری تحت کنترول جنگ‌جویان این گروه درآمده است.
طالبان همچنان ادعا کرده بود که در حال حاضر جنگ در مرکز شهر و در نزدیکی ساختمان ولایت جریان دارد. به گفته‌ این گروه، تعداد زیادی از نیروهای دولتی در جریان این حمله نیز کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا