آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

حمله امریکا بر پایگاه حشدالشعبی؛ واکنش‌ها و هشدارها

شامگاه یکشنبه نیروی هوایی ایالات متحده امریکا بر دو پایگاه حشدالشعبی در غرب عراق حمله کرد که در نتیجه آن شماری از اعضای آن کشته و زخمی شد. این حمله هوایی امریکا واکنش‌های متفاوتی را در سطح منطقه و بین‌الملل از مخالف و موافق برانگیخته است.

شامگاه یکشنبه نیروی هوایی ایالات متحده امریکا بر دو پایگاه حشدالشعبی در غرب عراق حمله کرد که در نتیجه آن شماری از اعضای آن کشته و زخمی شد. این حمله هوایی امریکا واکنش‌های متفاوتی را در سطح منطقه و بین‌الملل از مخالف و موافق برانگیخته است.
به نقل از منابع خارجی، حمله هوایی امریکا بر پایگاه حزب‌الله مربوط به حشد الشعبی عراق با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است.
ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی در واکنش به حملات امریکا به مواضع این گروه تاکید کرد که امریکایی‌ها پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد.
ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی در واکنش به حمله آمریکاییها به مواضع حشد الشعبی در الانبار تاکید کرد که خون شهدا و مجروحین هدر نخواهد رفت و نیروهای امریکایی در عراق پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد.
در همین حال، وزارت دفاع امریکا بلافاصله پس از انجام این حمله بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت که ارتش این کشور مواضع الحشد الشعبی در نزدیکی شهر «القائم» عراق را هدف حمله هوایی قرار داده است.
ایالات متحده گفته است که این حمله در پاسخ به حملات اخیر نیروهای وابسته به حشد الشعبی به اهداف امریکایی انجام شده است.
با این حال، حمله امریکا بر مواضع حشد الشعبی واکنش‌های متفاوتی در پی داشته است.
حوثی‌های یمن این حمله را حمله بر ملت و حاکمیت ملی عراق توصیف کرده‌اند. آنان گفته‌اند که این حمله در واقع حمله به کلیت عراق است و از کشورهای عربی و منطقه خواسته‌اند که همبستگی شان را با ملت عراق نشان دهند.
تاکنون اما حکومت عراق موضع دقیقی در قبال این موضوع اتخاذ نکرده است. بغداد هرچند این حمله را در ساعات اولیه تایید نمود، ولی چیزی در مورد این که آن را محکوم می‌کند تا تایید نگفته است.
با این حال، حکومت بحرین از حمله هوایی امریکا بر مواضع حشد الشعبی حمایت نموده و آنرا ستوده است.
پادشاهی بحرین در پیامی که از خبرگزاری رسمی آن کشور نشر شده گفته است که از تمام اقدامات امریکا در مبارزه علیه «تروریزم» حمایت می‌کند.
مسکو نیز در واکنش به این حمله، آنرا برای منطقه تنش‌آفرین خوانده است. روسیه در خبرنامه‌ای گفته است که امریکا باید از اقدامات تنش‌آفرین و تحریک کننده در عراق و مناطق دیگر خاورمیانه خودداری کند.
تهران نیز حمله امریکا را به حشد الشعبی محکوم نموده و آن را مصداق واقعی «تروریزم» خوانده است. تهران تاکید کرده که اقدامات تروریستی امریکا علیه ملت‌های مظلوم باید خاتمه یابد.
حمله هوایی نیروهای امریکایی بر مواضع حشدالشعبی در عراق دست کم ۱۹ کشته و ۳۵ زخمی برجای گذاشته است و برخی مسئولان این گروه گفته‌اند که تاکنون شماری اجساد در زیر آوار مانده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا