آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

حمله انتحاری در شهر کندز دست کم ۹ زخمی برجای گذاشت

مسئولان صحی ولایت کندز خبرداده‌اند که دست‌کم نُه غیرنظامی در پی یک حمله انتحاری در چوک مرکزی شهر کندز زخمی شده‌‌ است.

به گزارش خبرگزاری دید، این انفجار عصر امروز شنبه( نهم سنبله)، در چوک مرکزی شهر کندز به وقوع پیوسته است. گزارش شده بود که سید سرور حسینی سخنگوی پولیس کندز نیز در میان کشته شدگان است، اما وزارت داخله به تازگی گفته است که آقای حسینی زخم برداشته و زیر درمان است.

احسان‌الله فضلی رییس صحت عامه کندز به رسانه‌ها گفته ۹ نفری که در این حمله انتحاری زخمی شده بودند، به شفاخانه حوزه‌ای کندز منتقل شده‌اند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که منظور استانکزی فرمانده پولیس و ده نیروی دیگر نیز در میان زخمیان شامل‌اند.

رییس صحت عامه کندز اما زخمی شدن فرمانده پولیس را تایید نکرد.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و مدعی شده است که به شمول فرمانده پولیس، ده‌ها نیروی امنیتی در این حمله انتحاری کشته شده‌اند.

طالبان جمعه‌شب از چهار جهت به شهر و حومه‌های شهر کندز حمله کردند.

مقامات امنیتی گفته‌اند که حمله طالبان به شهر کندز عقب زده شده است. اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی که همراه با مسعود اندرابی و فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع برای کنترل وضعیت کندز به این ولایت سفر کرده‌، شمار تلفات نیروهای امنیتی را نه نفر اعلام کرده است.

 او نیز گفته است که در این حمله ۳۵ طالب تنها در یک نقطه شهر کشته شده‌اند. پیشتر سخنگوی وزارت داخله تلفات گروه طالبان را ۵۶ نفر اعلام کرده بود.

رییس صحت عامه کندز نیز می‌گوید که ۵ کشته و ۸۱ زخمی به شفاخانه حوزه‌ای کندز منتقل شده‌ است. به گفته او، قربانیان همه غیرنظامیان هستند.

 ریاست جمهوری حمله طالبان به کندز را نشان دشمنی طالبان با صلح خوانده است.

کندز در شمال کشور یکی از ولایات ناآرام است. پیش از این، مرکز این ولایت، دو بار برای مدتی کوتاه توسط طالبان تصرف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا