آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

حمله انتحاری مرگبار در میدان هوایی کابل؛ ۱۳ کشته و ۵۳ زخمی

در پی دو حمله انتحاری در میدان هوایی کابل دست کم ۱۳ تن به شمول کودکان و زنان جان باخته‌ است.

سید حسین حسینی-خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید: وقوع دو حمله انتحاری در میدان هوایی کابل شامگاه پنج‌شنبه (۴ سنبله) در مقابل نقطه ایست بازرسی نیروهای بریتانیایی ۱۳ کشته به شمول کودکان و زنان و ۵۳ زخمی برجای گذاشته است.
جان کربی سخنگوی پنتاگون وقوع انفجار در خارج از میدان هوایی کابل را تأیید کرده است. وزارت خارجه امریکا از شهروندان این کشور خواسته از حرکت به سمت میدان هوایی کابل خودداری کنند.
یک منبع در وزارت دفاع انگلیس به رسانه‌های بین‌المللی گفته است که دو انفجار در بیرون میدان هوایی کابل به وقوع پیوسته است.
یک حمله انتحاری در نزدیکی هوتل «بارونز» رخ داده و بعد انفجار دوم در نزدیکی ورودی «ابی گیت» به وقوع پیوسته است.
در همین حال وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده در پی وقوع ۲ انفجار در خارج از میدان هوایی کابل، به نظامیان این کشور آسیبی نرسیده است.
رسانه‌ها علاوه بر وقوع انفجار، از شنیده ‌شدن صدای تیراندازی در محل حادثه نیز خبر داده‌اند.
مسئولیت این رویداد را شاخه خراسان گروه داعش به عهده گرفته است.
همچنان خبرنگار فاکس نیوز به نقل از مقام‌های امریکایی از مجروح‌شدن پنج نظامی امریکایی در انفجار کابل خبر داده است.
رویترز به نقل از یک مقام طالبان گزارش داده در انفجار کابل ۱۳ نفر از جمله چند کودک جان باخته و شماری از نیروهای این گروه نیز مجروح شده‌اند.
با این حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به این انفجارها واکنش نشان داده و گفته است که این گروه درباره حملات احتمالی تروریست‌های داعش به فرودگاه کابل اطلاعاتی در اختیار امریکا قرار داده است.
وی گفته است که طالبان در برابر جامعه جهانی متعهد است و اجازه نمی دهد تروریست‌ها از افغانستان به‌عنوان پایگاهی برای اجرای عملیات شان استفاده کنند.
وی همچنان گفته که طالبان درباره احتمال حمله گروه‌های تروریستی به‌عنوان نمونه داعش، به نظامیان امریکایی هشدار داده است.
این در حالی است که پولیتیکو به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داده حمله انتحاری در بیرون میدان هوایی کابل توسط یک عامل داعش انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا