آخرین اخبارجهانسیاست

حمله انصارالله یمن بر تاسیسات نفتی سعودی در واکنش به محاصره اقتصادی!

خبرگزاری دید: انصارالله یمن از انجام سومین عملیات شکست محاصره یمن خبر دادند که طی آن در حمله‌ای گسترده، تاسیسات حیاتی سعودی در عمق خاک این کشور، از جمله شرکت آرامکو مورد هدف قرار گرفت.


نیروهای مسلح انصارالله یمن شب گذشته در سالگرد تجاوز ایتلاف سعودی به یمن با انجام یک عملیات گسترده در عمق خاک عربستان سعودی چند مرکز مهم در این کشور از جمله تاسیسات شرکت آرامکو را مورد هدف قرار دادند.
منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین گزارش دادند این عملیات که در قالب مرحله سوم عملیات شکست محاصره یمن انجام شد یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه مواضع عربستان سعودی در داخل خاک این کشور بود.
منابع از سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده خبر داده و اعلام کردند که یمنی‌ها ضربات مستمر خود به مواضع حیاتی عربستان را ادامه خواهند داد مگر این که محاصره تحمیل شده علیه یمن برداشته شود.
این منابع تاکید کردند که آتش سوزی مخازن و تاسیسات سوخت سبب انهدام کامل تاسیسات آرامکو در جده شده است.
منابع نظامی در گفتگو با المیادین تاکید کردند، در روزهای آینده نیروهای مسلح یمن به حملات خود به مکان‌های حیاتی عربستان در صورت ادامه محاصره علیه یمن ادامه خواهند داد و مصمم هستند تاسیسات حیاتی آرامکو در «رأس تنورة» و «رابغ» و جده را را کاملاً نابود کنند.
این منابع اعلام کردند که صنعا همه تأسیسات حیاتی عربستان را به عنوان اهداف عملیاتی خود در نظر گرفته است و تا زمانی که محاصره تحمیل شده توسط ایتلاف متجاوز سعودی علیه یمن برداشته نشود و کشتی‌های حامل سوخت این کشور آزاد نشوند این حملات مرگبار ادامه خواهد داشت.
در همین زمینه «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد که سومین عملیات شکست محاصره یمن در پاسخ به ادامه محاصره ائتلاف متجاوز علیه این کشور انجام شد.
وی اظهار داشت که در جریان عملیات روز جمعه شرکت‌ آرامکو در جده و چندین موضع مهم در ریاض هدف حملات موشک‌های کروز یمنی‌ها قرار گرفت.
نکته مهم این است که این عملیات کوتاه مدت و مقطعی نیست بلکه دایره اطلاعات و شناسایی ارتش یمن، مناطق حساس و راهبردی عربستان را شناسایی کرده و دورهای بعدی عملیات نیز انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا