آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی در محکومیت حمله خونین کابل:

حمله بالای مراسم گرامی‌داشت میلاد پیامبر، دشمنی با سنت پیامبر است


رییس جمهور محمد اشرف غنی با نشر اعلامیه‌ای در پیوند انفجار خونین شام امروز در کابل، آن را محکوم کرده و دشمنی با ارزش‌های اسلامی و سنت پیامبر اسلام دانسته است.

به نقل از ارگ، رییس جمهور غنی در این اعلامیه گفته: دشمنان اسلام، شام امروز با انجام حمله تروریستی بالای مراسم تجلیل از میلادالنبی در هوتل اورانوس شهر کابل که در آن علمای کرام حضور یافته بودند، دست به جنایت نابخشودنی زدند و علمای دین و شمار دیگری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند.

در اعلامیه گفته شده:« رییس جمهور ضمن محکوم کردن شدید این عمل جنایت‌کارانه و ضد اسلامی، گفت که حمله تروریستی بالای محفل تجلیل از میلادالنبی و اندیشه‌های پیامبر بزرگ اسلام که پیام صلح و رحمت را به همراه داشت، دشمنی با ارزش‌های اسلامی و راه و رسم نبی کریم(ص) را نشان می‌دهد.»

آقای غنی این حمله خونین را که تجمع علمای دینی را هدف قرار داده، جنایت در برابر اسلام و بشریت خواند.

او گفته است: پیامبر بزرگ اسلام همواره مسلمانان را به اخوت و برادری دعوت می‌کرد و از خونریزی و عداوت باز می‌داشت، اما تروریستان وحشی با انجام این گونه اعمال جنایت‌کارانه یکبار دیگر خلاف دستورات آن حضرت(ص) عمل کردند و خون مسلمانان بی‌گناه را ریختند.

در اعلامیه ضمن عرض مراتب تسلیت و همدردی با خانواده‌های قربانیان، به مسئولان مربوطه دستور داده شده که از تما امکانات برای درمان زخمیان استفاده شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا