آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

امرالله صالح:

حمله بر دانشگاه کابل شباهت «صددرصدی» با عمل‌کرد گروه «فاتح زواک» طالبان دارد

معاون نخست ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که نوع عمل‌کرد مهاجمان در حمله بر دانشگاه کابل شباهت «صددرصدی» با گروه تازه‌ تأسیس «فاتح زواک» طالبان دارد. آقای صالح این اظهارات را یک روز پس از حمله خونین بر این دانشگاه بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح امروز سه‌شنبه (۱۳ عقرب) در یک یادداشت فیسبوکی نوشته است: «نوع عمل‌کردشان (مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل) شباهت صددرصدی با یک گروه جدید دارد که طالبان زیر نام فاتح زواک در خوست ساخته‌اند که در چند عملیات تعدادی از اعضای این گروه جانی و خون‌آشام نابود شدند».
به گفته‌ صالح، تاکتیک مهاجمان در این حمله نیز شبیه با تاکتیک شبکه‌ حقانی بوده و از بکس آنان همچنان پرچم گروه طالبان دریافت شده است. او افزوده، مهاجمان در دیوار اتاقی که جابه‌جا شده بودند، نیز نوشته‌اند که «زنده‌باد طالبان».
او تأکید کرده است که این نشانه‌ها نشان می‌دهد که این حمله توسط جنگ‌جویان گروه طالبان راه‌اندازی شده‌ بود.
معاون نخست ریاست‌جمهوری کشور همچنان تأکید کرده است: «برای اینکه ثابت کنیم که این جنایت توسط طالبان صورت گرفته است، ده‌ها ثبوت سخت و نرم را در اختیار داریم. اما به‌خاطر منصوب‌سازی جنایت دیروز به داعش فقط همان یک اعلامیه است که به هیچ صورت نمی‌تواند دست و وجدان طالبان را از این گناه تاریک و شنیع پاک سازد».
او افزوده است که زیرساخت «نرم» و «سخت» ترور در اختیار گروه طالبان است و داعش نیز بدون طالبان توان عملیات را در افغانستان ندارد.
آقای صالح در بخشی از نوشته‌هایش همچنان گفته است که اسلحه‌ باقی‌مانده‌ مهاجمان در دانشگاه کابل و چهره‌ آنان با عکس‌هایی که گروه داعش به نشر رسانده، نیز مطابقت و شباهت ندارد.
در همین حال، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور حین بازدید از محل این حمله گفته است که گروه طالبان مسئول اصلی کشتار غیرنظامیان در افغانستان است. او این حمله را بزدلانه خوانده و گفته است که طالبان نمی‌توانند با یک اعلامیه از زیر بار این «جنایت» شانه خالی کنند.
او تأکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور «پاسخ‌دندان‌شکن» به این حمله خواهند داد.
چاشت روز گذشته سه مهاجم مسلح بر دانشگاه کابل حمله کردند. این حمله پس از شش ساعت با کشتن هر سه مهاجم توسط پولیس پایان یافت.
وزارت صحت تلفات این حمله را ۲۲ کشته و ۲۷ زخمی اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا