آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثحکومتسیاست

رییس جمهور غنی:

حمله بر فعالان مدنی برای حکومت قابل تحمل نیست

رییس جمهور اشرف غنی در نشست سرفرماندهی اعلی نیروهای مسلح کشور، گفت که حمله بر فعالان مدنی در واقع حمله بر صدای رسای دموکراسی، جمهوریت و آزادی بیان است و برای حکومت قابل تحمل نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی در جلسه سر فرماندهی اعلی نیروهای مسلح که شامگاه روز یکشنبه(۷جدی) در ارگ برگزار شد، گفت: این حملات هدفمند بالای کسانی صورت می‌گیرد که از افغانستان نوین نمایندگی می‌کنند و صدای رسای دموکراسی، جمهوریت و آزادی بیان هستند و برای حکومت افغانستان غیر قابل تحمل می‌باشد.

وی به مسئولین ارگان‌های امنیتی و دفاعی، هدایت داد که اقدامات لازم را به خاطر شناسایی و مجازات عاملین رویدادهای تروریستی متذکره، روی دست گیرند.
در این جلسه مسئولان سکتور امنیتی و دفاعی نیز گزارش شان را در خصوص وضعیت عمومی امنیتی کشور ارائه کردند.
همچنین در مورد وضعیت امنیتی کابل و حملات هدفمند تروریستی علیه فعالان جامعه مدنی، شخصیت‌های سیاسی و دست اندرکاران رسانه‌ای نیز، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
رییس جمهور و فرمانده کل قوا به ارگان‌های متذکره دستور داد که در مشورت با نهادهای جامعه مدنی و رسانه‌ای کشور، از تمام امکانات در دست داشته به خاطر جلوگیری از تکرار همچون رویدادهای ناگوار استفاده نمایند.
همچنان در این جلسه، امرالله صالح معاون اول رییس جمهور در مورد دساورد نشست‌های شش و نیم و نتایج آن به خاطر جلوگیری از رویدادهای جنایی در کابل، معلومات مفصل ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا