آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرسیاست

کمیسیون حقوق بشر:

حمله بر مرکز آموزشی کوثر دانش باید بررسی همه جانبه شود

کمیسیون حقوق بشر کشور در واکنش بر حمله تروریستی شامگاه روز گذشته بر مرکز آموزشی کوثر دانش ضمن محکوم کردن، از حکومت خواسته است که این رویداد تروریستی را به گونه همه جانبه بررسی و با محاکمه عاملان آن عدالت را برای قربانیان تامین نماید.


به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون حقوق بشر کشور امروز یک‌شنبه( ۴ عقرب) در اعلامیه‌ای همچنان از حکومت خواسته است که امنیت مردم و تأسیسات عامه و مراکز آموزشی را هرچه بهتر تأمین کند.
براساس یافته‌های ابتدایی کمیسیون حقوق بشر، در حمله‌ انتحاری روز گذشته بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب شهر کابل، ۲۵ دانش‌آموز دختر و پسر کشته و ۵۲ دانش‌آموز دیگر دختر و پسر زخمی شده‌اند.
این کمیسیون حمله بر مرکز آموزشی کوثر دانش را نقض فاحش اصول، قواعد و مقررات حقوق بین‌الملل بشردوستانه و مقررات حاکم بر درگیری‌های مسلحانه‌ داخلی و همچنان جنایت جنگی دانسته است.
کمیسیون حقوق بشر در عین حال نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان بر اثر ماین‌های کنارجاده‌ای، حمله بر تأسیسات عامه و مراکز آموزشی و تخریب شاهراه‌ها ابراز نگرانی کرده است.
این کمیسیون ضمن محکوم کردن چنین حملات و رفتارهای جنایت‌بار، خواستار توقف خشونت و کشتار مردم و ویرانی کشور شده است. این کمیسیون از طرف‌های درگیر در جنگ نیز خواسته است که به خواست مردم افغانستن برای توقف جنگ و رسیدگی به مسایل منازعه‌برانگیز از رهگذر مذاکره احترام بگذارند.
کمیسیون حقوق بشر از سازمان ملل متحد، حامیان بین‌المللی افغانستان، کشورهای اسلامی و علمای بزرگ و پرنفوذ جهان اسلام خواسته است که برای ختم جنگ و دست‌یابی به صلح عادلانه و پایدار بر دو طرف جنگ فشار هدفمند وارد کنند.
مرکز آموزشی کوثر دانش حوالی ساعت ۴:۳۰ دقیقه‌ بعد از ظهر روز گذشته هدف حمله‌ انتحاری قرار گرفت.
هرچند گروه طالبان هرگونه دست داشتن در این حمله را رد نموده، ولی دولت افغانستان این گروه را مسئول آن می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا