آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثمنطقه

حمله تروریستی با چاقو در مشهد؛ منابع ایرانی: ضارب تفکرات تکفیری دارد!

خبرگزاری دید: منابع ایرانی جزئیات جدیدی از هویت ضارب با چاقو به سه طلبه روحانی در حرم امام رضا در مشهد منتشر کرده‌اند.

حمله تروریستی

به نقل از رسانه‌های ایرانی، عصر روز گذشته فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا یکی از آنها را به قتل رساند و دو روحانی دیگر را زخمی کرد که حال یکی از آنها تا کنون وخیم است.
منابع ایرانی گفته‌اند که ضارب فردی ۲۱ ساله به نام عبدالطیف مرادی شهروند افغانستان است که یکسال پیش به صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد اقامت گزیده است.
این منابع افزوده‌اند که او به همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.
گفته شده که عبدالطیف مرادی برخلاف اهل سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.
در همین حال، مقامات ایرانی از رسیدگی به این حادثه و شناسایی عوامل آن خبر داده و تاکید کرده‌اند که باید از اظهارات غیر تخصصی پرهیز شود.
سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به وزارت اطلاعات و نهادهای مرتبط دستور داده که عوامل این حمله را شناسایی کنند.
رییسی: قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری امریکایی صورت گرفته باعث وحدت بیشتر از پیش علاقمندان به اسلام و ایران اسلامی شده و رسوایی جریان‌های انحرافی را به همراه خواهد داشت.
او افزوده: وزارت اطلاعات با همکاری همه نهادهای ذی‌صلاح موظفند به سرعت تمامی عوامل مؤثر این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.
محمد باقر قالیباف رییس مجلس ایران نیز از مسئولان امنیتی خواسته که سریعاً به این مورد رسیدگی کنند.
قالیباف:‌ مسئولان مربوطه باید سریعاً اتفاق مشهد را رسیدگی کرده و ضروری‌ست که پیگیری‌ها و ریشه‌یابی‌های سریعی در خصوص عوامل داخلی و خارجی این حادثه صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا