آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس امنیت ملی:

حمله لوگر را شبکه حقانی انجام داده است/ جنگ روانی دشمن از کراچی راه‌اندازی می‌شود

رییس عمومی امنیت ملی می‌گوید که حمله خون‌بار ولایت لوگر که در آن ده‌ها تن کشته و زخمی شد، از سوی شبکه حقانی راه‌اندازی و انجام شده است. همچنین او گفت که یکی از عاملان این رویداد به نام غازی‌‌الله از سوی امینت ملی بازداشت شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، احمد ضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی کشور امروز شنبه(۱۸ ثور) در نشست خبری مسئولان امنیتی، گفت که تمام جنگ‌های روانی طالبان از شهر کراچی پاکستان راه‌اندازی می‌شود. به گفته او، اکثر حساب‌های فیسبوکی مربوط این گروه از کراچی فعالیت می‌کنند.
آقای سراج در باره حمله خونین لوگر که چند روز پیش رخ داد و دست‌ کم ۲۴ کشته و ۱۱۰ زخمی برجای گذاشت، گفت که این رویدا از سوی شبکه حقانی انجام شده است.
به گفته او، غازی‌الله یکی از عاملان رویداد لوگر از سوی امینت ملی بازداشت شده است و در حال حاضر زیر تحقیق و بازجویی قرار دارد.
همچنین او در باره ابراز نظرش در مورد رسانه‌ها که از مجلس نمایندگان کشور به بیرون درز کرده بود، گفت: ‌بحث‌هایی که از پارلمان بیرون شد، یک سوتعبیر بود، خودم می‌دانم که یکی از دستاوردهای کلان ما آزادی بیان است.
او در این خصوص توضیح داد که «یک تعداد بسیار محدود در بخش‌هایی کار می‌کنند که مربوط دولت است، اما تلاش دارند با طالبان رابطه ایجاد کنند، در برابر آنان اقدام ‌می‌کنیم، موضوع رسانه‌ها یک بحث جدا بود که از آن سوءتعبیر شده است».
به باور رییس امنیت ملی، تمام توان طالبان همین است که جریان دارد و بیش از این نمی‌توانند مانور بدهند.
او گفت: تمام فشارهای دشمن همین است و بیشتر از این توانی ندارند. آنان فقط در خانه‌های مردم می‌روند و پناه می‌جویند و ماین کشت می‌کنند در ساحات مسکونی.
رییس عمومی امنیت ملی تاکید کره که «طالبان هیچگاه این ملت و این مردم را از خود فکر نمی‌کنند چون در کوچه‌های پشاور و کویته کلان شده‌اند و اگر در این وطن کلان می‌شدند وحشت و دهشتی را که در بغلان و غزنی انجام دادند، هرگز نمی‌کردند».
با این حال، گروه طالبان حملات اعلام نشده بهاری شان را در نقاط مختلف کشور آغاز کرده و همین اکنون جنگ شدید در بغلان، و غزنی و فراه و هلمند و قندهار و هرات جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا