آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

حمله مهاجمان مسلح بر قطعه خاص پولیس در خوست

گزارش‌ها از ولایت خوست می‌رساند که در پی انفجار یک عراده موتربمب‌گذاری‌شده در نزدیکی ساختامان پولیس این ولایت، دست‌کم ۳۰ تن کشته و مجروح شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، حوالی ساعت ۵:۵۰ دقیقه‌ صبح امروز، سه‌شنبه (۶ عقرب) قطعه خاص پولیس در شهر خوست هدف انفجار یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده قرار گرفته است.
وزارت داخله با تائید این رویداد گفته است که انفجار در نزدیک قطعه خاص پولیس در ساحه‌ ساختمان سابقه ولایت رخ داده است.

طارق آرین سخنگوی این وزارت گفته که پس از انفجار، مهاجمان با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند، اما از ورود آنان به داخل قطعه خاص پولیس جلوگیری شده است.
در همین حال، عادل حیدر سخنگوی فرماندهی پولیس خوست گفته که براساس معلومات ابتدایی تاکنون در این رویداد سه نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. هویت قربانیان این رویداد هنوز مشخص نشده است.
طالب منگل سخنگوی والی خوست نیز می‌گوید که در انفجار موتربمب، دیوار قطعه خاص پولیس تخریب شده است. به گفته‌ او، دو مهاجم از سوی نیروهای امنیتی از بین برده شده و عملیات تصفیوی جریان دارد.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به دوش نگرفته است.
ولایت خوست که با پاکستان نیز مرز مشترک دارد، از ولایت‌های ناامن کشور در جنوب‌شرق به حساب می‌آید. جنگجویان طالب و دیگر گروه‌های تروریستی در این ولایت حضور گسترده دارند و هرازگاهی نظامیان و غیرنظامیان را مورد حملات تروریستی قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا