آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

طراح حمله خونین موتربم در زابل، بازداشت شد

وزارت دفاع ملی به تازگی اعلام کرد که طراح حمله خوین موتربم در زابل، از مربوطات ولایت غزنی توسط نیروهای مسلح بازداشت شده است.

وزارت دفاع ملی به تازگی اعلام کرد که طراح حمله خوین موتربم در زابل، از مربوطات ولایت غزنی توسط نیروهای مسلح بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این حمله صبح روز پنج‌شنبه(۲۸سنبله) در نزدیکی شفاخانه ولایتی زابل اجرا شد و در آن ۳۹ نفر کشته و ۱۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.
فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به رسانه‌ها گفته که در نتیجه اجرای عملیات «مبین» در غزنی، نیروهای کماندو و قطعه خاص پولیس نُه طالب را بازداشت کرده‌اند که سه نفر از آن‌ها نقش تسهیل‌کننده برای حمله‌ موتر بم در ولایت زابل را برعهده داشتند.
او گفت که طراح اصلی این حمله نیز در جمع بازداشت‌شدگان قرار دارد.
به گفته امان، در این میان سه نفر از فراهم‌کنند‌گان ماین‌های انفجاری طالبان نیز بازداشت شده‌اند. طبق معلومات معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، این افراد دو موتر بم‌گذاری شده‌ نوع «مازدا» را برای اجرای حمله به شهر غزنی آورده بودند.
گروه طالبان صبح روز پنج‌شنبه با یک موتر بم‌گذاری شده در نزدیکی شفاخانه‌ ولایتی زابل در شهر قلات مرکز این ولایت، حمله کردند.
در پی این حمله طالبان نزدیک به ۴۰ نفر کشته و ۱۴۰ نفر دیگر زخمی شدند. بیش‌تر قربانیان این رویداد غیرنظامیان به شمول کودکان و زنان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا