آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

حمله نظامی روسیه به اوکراین آغاز شد!

حمله نظامی روسیه در شرق اوکراین به دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رییس جمهور فدراسیون روسیه آغاز شد. پوتین از مداخله احتمالی کشورهای غربی در موضوع اوکراین هشدار داده است.

حمله نظامی روسیه
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه چهارشنبه‌شب (۴ حوت) در یک سخنرانی تلویزیونی به اوکراین هشدار داد که مسئولیت خونریزی‌ها برعهده این کشور خواهد بود.
همزمان دیمتری کولبا وزیر خارجه‌ اوکراین در توییتی نوشته است که پوتین حمله‌ای تمام عیار علیه اوکراین را آغاز کرده است. او گفته است که اوکراین از خود دفاع خواهد کرد.
وزیر خارجه اوکراین در عین حال از جهان خواسته است پوتین را متوقف کنند.
در همین حال، جو بایدن رییس‌ جمهور امریکا در واکنش به آغاز عملیات روسیه در دونباس در بیانیه‌ای گفته است که پوتین یک جنگ از پیش برنامه‌ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه‌بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت. بایدن گفته است که روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است.
او افزوده است که ایالات متحده، متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد.
رییس‌ جمهور امریکا گفته است که امروز (پنج‌شنبه ۵حوت) با همتایان خود در گروه ۷ ملاقات خواهد کرد و سپس با مردم امریکا درباره‌ تصمیم علیه «این اقدام تجاوزکارانه بی‌مورد علیه اوکراین و صلح و امنیت جهانی» صحبت می‌کند.
بایدن گفته است: «ما همچنین با متحدان خود در ناتو هماهنگ خواهیم کرد تا از پاسخی قوی و متحد اطمینان حاصل کنیم که از هرگونه تجاوز علیه ایتلاف جلوگیری می‌کند».
همزمان ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان ناتو حمله روسیه به اوکراین را «گستاخانه و نقض عیان حقوق بین‌الملل» خوانده است.
دبیرکل ناتو در توییتی نوشته است که حمله روسیه تهدیدی جدی علیه امنیت اروپا-اتلانتیک است. قرار است ناتو برای بحث درباره‌ نحوه واکنش به این حمله تشکیل جلسه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا