آخرین اخبارافغانستانسیاست

حمله گروهی طالبان به ولسوالی دایمیرداد ولایت میدان وردک دفع شد

مسئولان محلی در ولایت میدان وردک می‌گویند که طالبان مسلح بر ولسوالی دایمیرداد حمله گروه کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی این حمله دفع شد.


مسئولان محلی در ولایت میدان وردک می‌گویند که طالبان مسلح بر ولسوالی دایمیرداد حمله گروه کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی این حمله دفع شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر والی میدان وردک می‌گوید که حمله گروهی طالبان به ولسوالی دایمیرداد این ولایت دفع شده است.
طالبان مسلح، شنبه شب (۱۷ سنبله) به ولسوالی دایمیرداد حمله کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
در خبرنامه دفتر والی میدان وردک که به رسانه‌ها ارسال شده آمده که در این حمله ۱۰ سرباز امنیتی از جمله سید یونس حسینی، فرمانده پولیس این ولسوالی کشته شده ‌است.
براساس خبرنامه، این حمله شنبه شب ساعت ۱۱ به وقت محلی به‌وقوع پیوسته که ۳۵۰ شورشی عضو گروه طالبان در آن شرکت داشته‌اند.
دفتر والی میدان وردک افزوده که این حمله گسترده با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه و در نتیجه درگیری ۵۲ شورشی عضو طالبان نیز کشته و ۶۵ نفر آنان زخمی شده‌اند.
ولایت میدان وردک با اشاره به این‌ که سه موتر طالبان نیز در این درگیری منهدم شده، افزوده که سربازان تازه نفس به منطقه رسیده و دولت کنترول لازم را بر منطقه دارد.
در همین حال، ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، امروز دوشنبه (۱۹ سنبله) در توییترش نوشته که طالبان مسلح، کنترول کامل ولسوالی دایمیرداد را به دست گرفته‌اند.
سخنگوی گروه طالبان گفته است که در حمله این گروه به ولسوالی دایمیرداد به شمول فرمانده پولیس این ولسوالی، شماری از نیروهای امنیتی کشته و مقدار زیاد اسلحه و مهمات نیز به دست طالبان افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا