آخرین اخبارجهانسیاست

حنا ربانی کهر خواستار کاهش تحریم‌های غرب بر طا-لبان شد

خبرگزاری دید: حنا ربانی کهر وزیر دولت پاکستان در امور خارجه خواستار کاهش تحریم‌های غرب بر طا-لبان شد.

حنا ربانی کهر خواستار کاهش تحریم‌های غرب بر طا-لبان شد

بانو ربانی کهر در مصاحبه با روزنامه ولت آلمان هشدار داد که منزوی‌کردن افغانستان از نظر اقتصادی باعث سقوط اقتصاد این کشور خواهد شد.
خانم کهر در این مصاحبه که امروز پنج‌شنبه( ۹ سرطان) نشر شد گفته است که عمل‌کرد اساسی اقتصاد افغانستان نباید به خطر بیافتد.
نام‌برده خواستار کاهش تحریم‌ها بر طا-لبان از سوی غرب شده و افزوده که کاهش کمک‌های خارجی با تسلط طا-لبان بر افغانستان و اعمال تحریم‌ها سیستم بانک‌داری این کشور را تضعیف کرده است.
او افزوده است: «اگر افغانستان هم‌چنان خارج از سیستم بانکی بین‌المللی باقی مانده و دارایی‌های آن در خارج منجمد باشد، آن وقت همین اتفاق خواهد افتاد. ما نباید قحطی را ترویج دهیم».
معاون وزیر خارجه‌ پاکستان گفته است که غرب ۳ تریلیون دالر برای جنگ در افغانستان مصرف کرده است؛ اما امروز ۱۰ میلیارد دالر برای زنده‌ماندن افغانستان ندارد و این قابل درک نیست.
او تصریح کرده است که در شرایط فعلی، ایده خوبی نیست تا به ادامه گرسنگی افغان‌ها کمک کرده و خطر انفجار اقتصادی در این کشور را بپذیریم.
این در حالی‌ست که پس از تسلط طا-لبان بر افغانستان، امریکا حدود ۱۰ میلیارد ذخیره‌‌های ارزی بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا