آخرین اخبارافغانستانسیاست

حنفی: وظیفه یک مفتی اسلام صرف «ممنوع» کردن نیست

خبرگزاری دید: مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری نخست‌وزیر می‌گوید« اگر ما دعوا می‌کنیم که وطن خود را این می‌کنیم یا آن می‌کنیم، همه خواب  خیال است».

ظاهراً مولوی حنفی این موضوع را روز گذشته (یکشنبه ۲۳ دلو) در همایشی در واکنش به بسته ماندن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران بیان کرده است.

او در ادامه افزوده که «اول دستگاه‌های تعلیمی خود را هم از نگاه کوالتی، هم از نگاه کمیت تقویت نکنیم، آپدیت نسازیم در آن صورت هیچگاه ما نمی‌توانیم قسمی که تقاضای استقلال یک وطن است، وطن خود را مستقل بسازیم».

اخیراً سراج‌الدین حقانی وزیر داخله نیز انتقاداتی علیه تصمیم‌های رهبری طا-لبان داشت که با واکنش تند ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی آن‌ها مواجه شد.

مولوی حنفی در ادامه سخنانش می‌گوید: وظیفه یک مفتی مسلمان صرف این نیست که بگوید هذا منعاٌ منعاٌ منعاٌ، در صورتی که ممنوعیت یک مسئله را بیان می‌کند، باید یک راه صحیح و سالم را نیز به مسلمان‌ها نشان بدهد.

ظاهراً اعضای بلندپایه حکومت موقت از تصمیم رهبری در مورد بسته ماندن مکاتب و منع تحصیل دختران ناراض هستند و به باور کارشناسان، انتقادات آن‌ها متوجه هسته اصلی رهبری در قندهار می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا