آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

حنیف اتمر فردا روانه روسیه می‌شود

برای رایزنی در مورد روند صلح، مبارزه با تروریزم و مواد مخدر، وزیر امور خارجه کشور فردا عازم روسیه می‌شود و با مقامات روس دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر وزیر خارجه کشور قرار است فردا (چهارشنبه) برای بحث روی اجماع منطقه‌‌ای در روند صلح و سایر مسایل مهم، به روسیه برود. این موضوع را یک منبع از وزارت خارجه رسانه‌ای ساخته است.
قرار است که اتمر در این سفر، با وزیر امور خارجه روسیه و برخی از مقامات دیگر این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.
این دیدار در حالی انجام می شود ک چند هفته قبل، برخی از اعضای ارشد طالبان به این کشور سفر داشتند و با مقامات روس دیدار کرده بودند.
شیرمحمد عباس استانکزی معاون دفتر سیاسی طالبان در سفر خود به مسکو، گفته بود که یگانه مانع صلح افغانستان، اداره اشرف غنی است و در صورت استعفای او، طالبان حاضر به مذاکره با دولت جدید افغانستان است.
همچنین چهار روز قبل، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته بود که «برای پایان جنگ افغانستان به یک دولت انتقالی ایتلافی نیاز است، که توانایی و قدرت کنترول هر دو طرف را داشته و یکدیگر را مهار کند. پس از آن یک دولت حاکم جدید تشکیل شود که بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند».
این اظهارات کابلوف با واکنش وزارت خارجه افغانستان مواجه شد. این وزارت گفته بود که برخی اظهارات او با واقعیت‌‌های کنونی افغانستان همخوانی نداشته و در بسا موارد در تناقض با اعلامیه‌های رسمی کشور دوست و همکار روسیه قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا