آخرین اخبارافغانستانسیاست

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی استعفا کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور غنی از مقامش استعفا داده است.

اتمر یکی از چهره‌های نزدیک به رییس جمهور غنی است که در آغاز حکومت وحدت ملی، به جای رنگین دادفر سپنتا به کار آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، در متن استعفانامه آقای اتمر درج شده که او به دلیل اختلافات جدی با سیاست جاری در سطح رهبری ارگ، از این سمت استعفا داده است.

همچنان در بخشی از این استعفانامه آمده است:« اختلاف‌های جدی‌ که با سیاست‌ها و روش‌های سطح رهبری دولت در عرصه حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تأمین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات، حکومت‌داری خوب و تحکیم روابط منطقه‌‌ای و بین‌المللی کشور در ماه‌های اخیر داشته‌ام و نتوانستم در حل آن به تفاهم برسم، لازم می‌دانم از این وظیفه استعفا کنم.»

در همین حال، برخی منابع از ارگ به طلوع‌نیوز گفته است که که کناره‌گیری آقای اتمر به درخواست رییس‌ جمهور غنی صورت گرفته است.

بر بنیاد اظهارات این منابع، رییس‌ جمهور غنی به دلیل حمله طالبان بر شهر غزنی، حمله موشکی مهاجمان بر ارگ و نیز افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور از وزیران دفاع و داخله و رییس‌ امنیت ملی نیز خواسته که از مقام‌های شان کنار بروند.

اتمر به عنوان یک چهره مرموز در حکومت وحدت ملی شناخته می‌شود که با سابقه کمونستی توانسته با غربی‌ها به خوبی کنار بیاید. او از سوی افکار عامه و برخی حلقات سیاسی مسئول سیاست‌های قومی ارگ و عامل اصلی گسترش داعش و ناامنی در نقاط شمالی کشور شناخته می‌شود.

حنیف اتمر در نخستین ساعات کاری‌اش به عنوان مشاور امنیت ملی رییس‌ جمهور غنی، توافق‌نامه امنیتی میان افغانستان و امریکا و نیز یک توافق نامه دیگر را با ناتو امضا کرد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا