آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانمنطقه

حکمتیار، هشت خواسته‌ی خود را از طا-لبان مطرح کرد

گلبدین حکمتیار ، رهبر حزب اسلامی  و از چهره های سیاسی افغانستان  در  اقدامی تازه از حکومت سرپرست درخواست هایی را مطرح کرد این درخواست ها شامل، بازگشایی مدارس دخترانه، اجازه حق تعیین همسر از سوی زنان، رعایت حق زنان، اجازه ورود زنان به مساجد، پایان دادن به  تعیین معاش های متفاوت، پایان دادن به جلب و جذب سرباز به وسیله پول و تولید اسکناس زیاد حرام و غیر مشروع است.

به نقل از روزنامه دیلي شهادت، رسانه حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، در خبرنامه ای خواسته های حکمتیار از حکومت سرپرست را منتشر کرد.

این خبرنامه که خواسته های آقای حکمتیار را قانونی، مشروع و مهم خوانده آورده است ، هشت مورد از خواسته های رهبر حزب اسلامی را منتشر کرده است.

این درخواست ها شامل، بازگشایی مدارس دخترانه، اجازه حق تعیین همسر از سوی زنان، رعایت حق زنان، اجازه ورود زنان به مساجد، پایان دادن به  تعیین حقوق های متفاوت، پایان دادن به روش سربازگیری به وسیله پول، حرام دانستن تولید اسکناس زیاد و غیر مشروع است.

حکمتیار این خواسته ها را در حالی مطرح می کند که طی هفته های گذشته تنش ها بین حکومت سرپرست و حکمتیار بالا گرفته بود.

به طوری که حکومت سرپرست او را از دفتر محل کار و خانه اش بیرون کرده بود.

اقدامی که با انتقادات تند اعضای خانواده او ازجمله پسرش، حبیب الرحمن حکمتیار رو‌به رو شد.

او در اظهارنظری دیگر عنوان کرده بود که خروج نیروهای خارجی از افغانستان مردم به برقراری نظام اسلامی  مورد علاقه خود، حکومت قوی با اراده مردم، کشوری مستقل و عاری از نفوذ بیگانگان امیدوار بودند.

اما شرایط امروز افغانستان نشان می دهد که برای رسیدن به این امر موانع و تهدیداتی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا