آخرین اخبارافغانستانسیاست

حکمتیار از توزیع شناسنامه برقی حمایت کرد!

در وصف تمام اختلاف‏‌ها بر سر توزیع شناسنامه برقی میان رهبران حکومت وحدت ملی، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می‌گوید که او از اقدام حکومت مبنی بر توزیع شناسنامه الکترونیکی حمایت می‌کند.
آقای حکمتیار که دیروز جمعه در ولسوالی بگرام ولایت پروان در جمع شماری از هوادارانش صحبت می‌کرد، گفت اخذ تذکره الکترونیکی یک موضوع مهم و ملی است و او از این اقدام حکومت حمایت می‌کند و تذکره الکترونیکی می‌گیرد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دیروز، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت با توزیع شناسنامه برقی مخالفت کرد و گفت، این تصمیم مشروعیت ندارد و آغاز روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی یک روند ناکام است.
آقای حکمتیار از رهبران حکومت وحدت ملی می‌خواهد مشکلات داخل نظام را حل کنند.
او به رهبران حکومت هشدار می‌دهد که بیشتر از این صبر و حوصله مردم را به امتحان نگیرند و مسئولیت شان را در قبال مردم به خوبی انجام دهند.
حکمتیار تاکید کرد که حزب اسلامی خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه است و نیروهای خارجی نباید در انتخابات مداخله کنند.
وی افزود که برخی از حلقات در داخل نظام و شماری از سفارت‌خانه‌ها در کابل می‌خواهند انتخابات پیش‌رو را به سرنوشت انتخابات گذشته مواجه کنند.
به باور آگاهان امور اما، حمایت‌های بی‌دریغ حکمتیار از حرکت‌هایی که حکومت در شاخه ارگ انجام می‌دهد در واقع جنگ زرگری است که با جمعیت اسلامی رقیب دیرینه خود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا