آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

حکمتیار از محاکمه جنایت‌کاران جنگی حمایت می‌کند!


گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی که خودش از سوی سازمان‌های حقوق بشری و مردم کابل، متهم به کشتار مردم ملکی و موشک‌بارن این شهر است، گفته است که از محاکمه جنایت‌کاران جنگی حمایت می‌کند.
به نقل از روزنامه گاردین، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و یکی از متحدان سابق شبکه تروریستی القاعده که همواره متهم به ارتکاب جنایات جنگی بوده، اکنون در پی یافتن جایگاه سیاسی در کابل است.
حکمتیار اما، اتهام جنایات جنگی‌اش را رد کرده و همچنان سابقه‌اش در نقض حقوق‌بشر، از جمله موشک‏باران غیرنظامیان، ترور‌های هدف‎مند و ناپدید‌شدن رقیب‌های سیاسی‌اش را انکار می‎کند.
این روزنامه نوشته است، آقای حکمتیار در دهه ۱۹۸۰ میلادی بیش‎ترین کمک‌ها را از ایالات متحده امریکا نسبت به هر مجاهد دیگری، برای مقابله با ارتش‌ سرخ شوروی دریافت کرد، سپس علیه امریکا قرار گرفت و حملاتی را بالای نیرو‌های امریکایی و غیر نظامیان در افغانستان سامان‌دهی کرد.
بربنیاد گزارش گاردین، این رهبر سابق جهادی خواستار مجازات جنایت‌کاران جنگی شده است.
وی گفته:«باید به فامیل شهدا احترام گذاشته شود. اگر این امکان وجود دارد که قاتلان این مردم و آن‎هایی که جنایات‌جنگی مرتکب شده‌اند، مجازات شوند، ما از آن حمایت می‌کنیم.»
این اظهارات آقای حکمتیار در حالی از سوی رسانه‎های خارجی به نشر می‎رسد که سازمان دیده‎بان حقوق بشر، امضای توفق‎نامه صلح، میان حزب اسلامی و حکومت را مصداق ترویج فرهنگ مصئونیت از مجازات دانسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا