آخرین اخبارافغانستانبرگزیدهسیاست

ارگ ریاست‌جمهوری:

حکمتیار با دولت افغانستان همکاری می‌کند

ارگ ریاست جمهوری، با نشر بیانیه‌ای از آمدن گلبدین حکمتیار و پیوستن وی به روند صلح استقبال کرده‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از بیانیه ارگ ریاست جمهوری، دولت افغانستان در پی مذاکرات بین‌الافغانی و امضای قرارداد صلح با حزب اسلامی، از آمدن گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی استقبال می‌کند.
در ادامه بیانیه آمده است: مذاکرات موفقانه صلح بین‌الافغانی و آمدن آقای حکمتیار نمایانگر آنست که افغان‌ها برای حل معضلات و مشکلات خویش ظرفیت و توانایی این را دارند که از طریق صحبت و مذاکرات، راه ‌حل‌های اساسی و مسالمت‌آمیز را دریابند.
حکومت افغانستان همچنان اعلام داشته است: آمدن گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی بالای تامین صلح و ثبات، پیشرفت و انکشاف و سایر عرصه‌ها تاثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت، زیرا آقای حکمتیار می‌خواهد مشترکاً با حکومت در عرصه‌های تامین امنیت، ثبات و انکشاف کشور همکاری کند.
در بیانه ارگ همچنان ذکر شده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان، صلاحیت و اراده قوی برای برقراری صلح در کشور دارد و یکبار دیگر از مخالفین مسلح و طالبان افغان دعوت می‌کند، بجای ویرانی کشور، تباهی مردم و جنگ و خشونت از طریق مذاکرات بین‌الافغانی، به پروسه صلح بپیوندند و برای پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردم خویش تلاش نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا