اسلایدشوافغانستانسیاست

حکمتیار: توافق‌نامه را بخاطر«صلح» امضا کردم


گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، امروز در ارگ ریاست‌جمهوری در حضورداشت مقامات بلندپایه حکومتی، اظهار داشت که توافقنامه صلح را فقط بخاطر صلح امضا کرده‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، رهبر حزب اسلامی، افزود: قانون اساسی افغانستان را به خاطر صلح پذیرفتیم و تعدیلات در قانون اساسی را در لویه جرگه مطرح خواهیم کرد.
آقای حکمتیار همچنان گفت: بعد از این طالبان را برادر خطاب می‌کنم تا بیایند و مزه صلح را بچشند.
وی افزود: طالبان جزو این خاک بوده و برادران ماست؛ من هم طالبان را برادر خطاب می‌کنم.
آقای حکمتیار ضمن اشاره به نظام فعلی افغانستان، تاکید کرد که نظام پارلمانی را در افغانستان قبول نداریم و در این شرایط مناسب نیست.
این چهره‌ی جهادی در بخشی دیگر از سخنانش، خطاب به سران حکومتی گفت: به حكومت ائتلافي پايان دهيد و يكى از شما استعفا دهيد.
رهبر حزب اسلامی همچنان تصریح کرد: توافق‌نامه صلح را به خاطر خواستن مقام و چوکی امضا نکرده‌ام، فقط به خاطر صلح امضا کرده‌ام.
وی با اشاره به جنگ فعلی در کشور و حضور نیروهای خارجی، گفت: نیروهای خارجی درافغانستان برنده جنگ شده نمی‌توانند.
آقای حکمتیار در ادامه افزود: ما کشتن کافر را که با ما جنگ نمی‌کند، جایز نمی‌دانیم.
در همین حال، رییس‌جمهور غنی، ضمن استقبال از پیوستن گلبدین حکمتیار به روند صلح افزود: حکومت افغانستان و حزب اسلامی نشان دادند که برای آوردن صلح در افغانستان مصمم هستند.
رییس‌جمهور همچنان گفت: در پرتو قانون اساسی و براساس منافع ملی، تمام توافق‌نامه صلح با حزب اسلامی تطبیق خواهد شد؛ فقط صبر و حوصله کنید.
گفتنی است که شماری از سران سیاسی و جهادی و مقامات بلندپایه حکومتی نیز پیوستن آقای حکمتیار را به روند صلح یک گام نیک و ارزنده در جهت تامین صلح و ثبات در کشور دانسته و ورود وی را به کابل خوش‌آمدید گفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا